| کد خبر: 145247 |

مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت توضیح داد

◄ نام هواپیمایی «نفت» چرا تغییر کرد؟

در سال گذشته در یکی از مصوبه های مجمع عمومی اوپیک یا اهداف فعلی تصمیم گرفته می‌شود که نام هواپیمایی «نفت» به «کارون» تغییر یابد

تین نیوز

چندی پیش خبری مبنی بر تغییر نام شرکت هواپیمایی نفت در رسانه‌ها منتشر شد. بر اساس این اخبار وزارت نفت جهت به فروش رساندن این شرکت در ابتدا نام این شرکت را به «هواپیمایی کارون» تغییر داده‌ تا کار واگذاری و فروش شرکت هواپیمایی نفت خوزستان هموار شود.

در همین راستا نورالله رضایی نیارکی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در توضیح این موضوع عنوان کرد:  شرکت هواپیمایی «نفت» که اخیر  به «کارون» تغییر نام داده است یک شرکت (خصولتی-دولتی) است و تابع قانون نظام استخدامی کشور نیست و تحت عنوان شرکت‌های خصوصی اداره می‌شود و از گذشته نیز  زیر نظر هلدینگ شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی صنعت نفت «اوپیک» فعالیت می‌کند.

 وی در ادامه  افزود: در سال گذشته (1395) در یکی از مصوبه های مجمع عمومی اوپیک یا اهداف فعلی تصمیم گرفته می‌شود که هواپیمایی نفت را به کارون تغییر دهند و علامت شعله نفت در لوگو این شرکت هواپیمایی را حذف کنند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی کارون، با بیان اینکه این موضوع  برابر یک دستور سازمانی به این شرکت ابلاغ شد، خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ این موضوع ، ما در هیات مدیره این شرکت تغییر نام هواپیمایی کارون را مصوب کردیم و برای تغییر نام دست به کار شدیم.

رضایی نیارکی، افزود: برای تغییر نام این شرکت، با اولین جایی که مکاتبات خود را آغاز کردیم سازمان هواپیمایی کشوری بود، اما این سازمان پس از پیگیری‌های صورت گرفته به ما اعلام کردکه باید از طریق ثبت شرکت‌ها این کار را دنبال کنیم.

این مقام مسئول در شرکت هواپیمایی کارون با اشاره به اینکه این کار از طریق ثبت شرکت‌ها دنبال شد و در نتیجه حدود یک ماه است که رسما نام این شرکت به «کارون» تغییر یافته است، تصریح کرد: پس از تغییر نام این شرکت لازم بود تمام دنیا از این موضوع اطلاع پیدا می‌کرد تا اگر مطالبات و یا بدهکاری با سایر شرکت‌های داخلی و خارجی تحت عنوان هواپیمایی نفت بود پیگیری می‌شد.

وی بیان کرد: پس از تغییر نام هواپیمایی نفت باید لگوی این شرکت مجدد طراحی می شد، در همین راستا این کار را به یک پیمانکار واگذار کردیم.

نیارکی، گفت: بدنه نویسی هواپیما، تغییر لوگو، تغییر ناو رادیویی هواپیماها، آشیانه هواپیمایی و دیگر  مکان‌هایی که متعلق به این شرکت است باید تغییر کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.