| کد خبر: 145154 |

◄ تعیین‌تکلیف فاینانسر هواپیماهای برجامی تا دو هفته آینده

تا پایان شهریورماه دو فروند هواپیمای ATR وارد کشور خواهد شد.

تین نیوز

وضعیت فاینانسور هواپیماهای برجامی تا دوهفته آینده تعیین و تکلیف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، اواخر هفته گذشته قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران از ورود دو فروند هواپیمای ATR در شهریورماه خبر داد و در رابطه با تعیین شرکت‌های فاینانسور خرید بقیه هواپیماهای خریداری‌ شده‌ای از سوی ایران، شرکت‌های ایرباس، بوئینگ و ATR عنوان کرد: مناقصه تعیین فاینانسور برگزار شد و پنج شرکت خارجی اسناد مناقصه را دریافت کردند و پیشنهاد‌های خود را تا نیمه سپتامبر ارائه خواهند داد.

در حال حاضر یکی مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» جذب فاینانسر است که دراین‌باره چندی پیش سرپرست هواپیمایی«هما» اعلام کرد: پیشنهادهای زیادی به ایران ایر ارسال شده است و تا یک ماه آینده تصمیم اولیه در این زمینه اتخاذ می‌شود.

شرفبافی در ادامه اظهار کرد: حتی شرکت سازنده هواپیماهای آی تی آر برای فاینانس خرید 20 فروند این هواپیماها اظهار تمایل کرده است.

بر اساس گفته قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی و سرپرست هواپیمایی «هما» در خصوص جذب فاینانسر برای هواپیماهای پسابرجامی مشکل خاصی وجود ندارد و تا دو هفته آینده وضعیت فاینانسور مشخص خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز، در حالی به گفته فخریه کاشان تا پایان شهریورماه دو فروند هواپیمای ATR وارد کشور خواهد شد که اواخر اردیبهشت‌ماه سال جاری 4 فروند از این هواپیماها وارد ایران شد و هم‌اکنون این هواپیماها در مقاصد داخلی کشور پرواز می‌کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.