| کد خبر: 144515 |

چهارمین دوره مسابقه طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین برگزار می شود

آزمون‌های پروازی نهایی چهارمین دوره مسابقه طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین شهریور ماه ۹۶ در شهر کلاله استان گلستان، توسط ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی برگزار خواهد شد.

تین نیوز

آزمون‌های پروازی نهایی چهارمین دوره مسابقه طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین شهریور ماه ۹۶ در شهر کلاله استان گلستان، توسط ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی برگزار خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آزمون‌های پروازی نهایی چهارمین دوره مسابقه طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین 12 تا 16 شهریورماه سال جاری در فرودگاه کلاله در مجاورت شهر کلاله استان گلستان برگزار می‌شود.

در این دوره از مسابقات، مأموریت پرنده بدون سرنشین که می‌تواند از نوع بال ثابت و یا روتورکرافت باشد، طراحی شده بود به گونه ای که سامانه قادر باشد 2 فرایند مجزا را در مدت زمان محدود در بهترین حالت ممکن انجام دهد.

هر تیم باید در عملیات پرواز روی منطقه جنگلی (جنگل‌بانی)، با نصب حداقل یک دوربین عکس‌برداری و قابلیت نصب دوربین دوم فیلم‌برداری می توانست در محدوده ارتفاعی بین 500 تا 8000 پا از سطح زمین(AGL)، وسیله‌ای مکانیکی مانند کامیون را با رنگ‌هایی غیر استتاری (قرمز و سفید) در بین درختان شناسایی کند و هم‌زمان موقعیت وسیله شناسایی‌شده را به یک پایگاه، در محدوده 5 کیلومتری از خود مخابره کند.

همچنین در عملیات تکمیلی (امداد) پس از تشخیص هدف (خودرو)، محموله مشخصی را بین وزن 500 تا 2 هزار گرم (حاوی اقلامی مناسب برای کمک‌های اولیه) در شعاعی کمتر از 50 متر از هدف شناسایی‌شده به صورت ایمن رها کند.

آزمون‌های پروازی نهایی این دوره از مسابقات توسط ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شهریورماه امسال در استان گلستان برگزار خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.