| کد خبر: 144245 |

عملیات رفت زائران ایرانی حج تمتع ۹۶ امشب به پایان می‌رسد

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، گفت: با انجام ۱۱ پرواز از فرودگاه های زاهدان، گرگان، ساری، بیرجند و امام عملیات رفت زائران ایرانی به سرزمین وحی برای انجام اعمال حج تمتع امشب به پایان می رسد.

تین نیوز

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، گفت: با انجام ۱۱ پرواز از فرودگاه های زاهدان، گرگان، ساری، بیرجند و امام عملیات رفت زائران ایرانی به سرزمین وحی برای انجام اعمال حج تمتع امشب به پایان می رسد.

حسن اعرابی مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون ۵ پرواز از ۱۱ پرواز انجام شده و طبق برنامه ۶ پرواز دیگر به فرودگاه جده انجام خواهد شد و آخرین گروه زائران ایرانی راس ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه امشب از فرودگاه گرگان عازم فرودگاه جده می شوند.

وی با بیان این که اولین پرواز زائران ایرانی روز ۸ مرداد ماه از فرودگاه بندرعباس آغاز شد، گفت: طبق برنامه عملیات امروز به پایان می رسد و در مجموع حدود ۸۶ هزار و ۴۰۰ زائر ایرانی به سرزمین وحی منتقل می شوند و عملیات بازگشت حجاج نیز ۱۵ شهریورماه با انجام پرواز به فرودگاه های بندرعباس، اردبیل، همدان و امام آغاز می شود.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یادآورشد: در مجموع زائران ایرانی با ۶۷ پرواز از فرودگاه های تبریز، مسهد و اهواز با شرکت هواپیمایی سعودی عازم عربستان شدند و ایران ایر در عملیات رفت ۲۶۰ پرواز انجام داد که مجموع پروازهای زائران ایرانی ۳۲۷ پرواز خواهد شد.

رضوی افزود: زائران ایرانی از۱۷ فرودگاه از جمله فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) با هواپیماهای ایران ایر عازم مدینه منوره و مکه مکرمه شدند و شرکت هواپیمایی سعودی از سه فرودگاه تبریز، مشهد و اهواز زائران را به عربستان سعودی منتقل کرد که یکم شهریورماه پروازهای این شرکت به پایان رسید.

عملیات رفت زائران ایرانی برای انجام حج تمتع سال جاری از هشتم مرداد ماه آغاز و امروز به پایان می رسد و پس از آن عملیات بازگشت حجاج از ۱۵ شهریورماه به میهن اسلامی آغاز می شود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.