| کد خبر: 14407 |

فرودگاه آبدانان بازسازی می شود

تین نیوز | فرماندار شهرستان آبدانان گفت: با تلاشهای صورت گرفته فرودگاه آبدانان بازسازی می شود.
 
مجید عسگری اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن آبدانان در میان دوکوه کبیر کوه و دینار کوه، dکی از مطالبات بi حق شهرستان آبدانان توجه ویژه به بحث توسعه زیرساختهای ارتباطی شهرستان به ویژه فرودگاه و تونل کبیر کوه است.
 
وی با بیان اینکه زیر ساخت های فرودگاه آبدانان آماده است، ادامه داد: از دولت تدبیر وامید می خواهیم ضمن توجه به فرودگاه آبدانان این کار را به سرانجام برسانند.
 
این مسئول بیان داشت: فرودگاه آبدانان قبل از پیروزی ‏انقلاب اسلامی کارکرد نظامی داشته است و هم اکنون این فرودگاه قابلیت تبدیل به فرودگاه مسافربری را دارد که با توجه ‏به فاصله شهرستان آبدانان، دهلران و دره‌شهر از مرکز استان و فاصله مناسب دو شهرستان دره‌شهر و دهلران ‏با فرودگاه آبدانان، تجهیز آن لازم است و می‌تواند بخش بزرگی از مشکل مسافرتی مردم منطقه را حل کند.‏
 
وی تصریح کرد: فرودگاه شهرستان آبدانان یکی از فرودگاه های معتبر و با مشخصه های فنی و علمی و مورد تایید کارشناسان خبره سازمان هواپیمایی کشوری است که سال 1347 در چهار کیلومتری شرق آبدانان و به منظور استفاده و مقاصد نظامی از سوی نیروی هوایی ارتش احداث شده بود.
 
وی بیان داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هفته ای دو پرواز ویژه کارکنان پدافند هوایی آبدانان از این فرودگاه به مقصد تهران انجام می گرفت و راه اندازی فرودگاه آبدانان تاثیر بسیار مهمی در شتاب بخشی به روند توسعه در شهرستان های حوزه جنوبی استان ایلام خواهد داشت.
 
وی افزود: هم اکنون این فرودگاه در چهار کیلومتری شرق شهر آبدانان قرار دارد و این فرودگاه همچنین در دوران دفاع مقدس به کرات مورد استفاده هواپیماهای نظامی و جنگنده ها برای حمایت و پشتیبانی از رزمندگان اسلام و انهدام مواضع و تاسیسات نظامی دشمن بعثی قرار گرفته است.
 
وی عنوان کرد: با موافقت استفاده عمومی از این فرودگاه از سوی سرلشگر عطاالله صالحی صادر شده و برنامه ریزی لازم برای تعمیر، تجهیز و بهره برداری از این مکان در حال اجراست.
 
فرماندار شهرستان آبدانان تاکید کرد: 15 میلیارد ریال به منظور تعمیر، تجهیز و احداث تاسیسات فنی و پشتیبانی این مرکز از محل اعتبارهای عمرانی و سفر رئیس جمهوری به استان ایلام اختصاص یافته است که پس از طی مراحل قانونی و اعلام کارشناسان مربوطه عملیات ترمیم و بهسازی آن آغاز می شود.
 
عسگری بهره گیری از فرودگاه آبدانان را یک ضرورت انکار ناپذیر و مطالبه مردمی عنوان کرد و یادآور شد: در صورت راه اندازی این فرودگاه مشکل ایاب و ذهاب مردم شهرستان های آبدانان، دهلران ، دره شهر و بدره بطور کامل برطرف شده و زمینه حضور متخصصان و سرمایه گذاران بخش خصوصی به حوزه جنوبی استان ایلام نیز مهیا می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.