| کد خبر: 143318 |

فرودگاه جدید اهواز باید نیاز 80 سال آینده را تامین کند

استاندار خوزستان با بیان این‌که باید مستندسازی زمین فرودگاه جدید اهواز هرچه سریعتر انجام گیرد، گفت: شرکت فرودگاه‌های کشور، مشاور اجرای طرح را گرفته و فراخوان جذب سرمایه‌گذاری آن را آماده کرده است.

تین نیوز

استاندار خوزستان با بیان این‌که باید مستندسازی زمین فرودگاه جدید اهواز هرچه سریعتر انجام گیرد، گفت: شرکت فرودگاه‌های کشور، مشاور اجرای طرح را گرفته و فراخوان جذب سرمایه‌گذاری آن را آماده کرده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا،  غلامرضا شریعتی در جلسه شورای برنامه‌ریزی که امروز، 28مردادماه در محل استانداری در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: فرودگاه فعلی اهواز ظرفیت جابه‌جایی حدود 900هزار نفر در سال را دارد اما این فرودگاه در سال گذشته بیش از 2.5برابر ظرفیت خود، یعنی حدود 2میلیون و 300هزار نفر را جا‌به‌جا کرد.

وی افزود: کارهایی در زمینه افزایش فضای ترمینال داخلی و ساخت ترمینال خارجی در این فرودگاه انجام شده که اکنون دارای ظرفیت جا‌به‌جایی حدود 900هزار نفر است؛ در صورتی که در گذشته این ظرفیت بسیار کمتر از این میزان بود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: فرودگاه اهواز اکنون از نظر جا‌به‌جایی مسافر، پنجمین فرودگاه کشور است. این مساله در حالی است که استان فارس تنها دارای یک فرودگاه فعال است و فرودگاه جانبی دیگری ندارد. در خوزستان فرودگاه آبادان وجود دارد که هشتمین فرودگاه کشور است و سال گذشته حدود 470هزار مسافر را جا‌به‌جا کرده است.

شریعتی با بیان این‌که در هیچ استانی به اندازه خوزستان فرودگاه وجود ندارد، گفت: اگر آمار جا‌به‌جایی مسافر به صورت استانی در کشور بررسی شود، خوزستان پس از مشهد سومین استان از نظر جا‌به‌جایی مسافر است.

وی ادامه داد: در 10 سال آینده مساله توسعه میادین نفتی غرب کارون و پیش‌بینی حجم نفراتی که در این منطقه مشغول به کار خواهند شد، با توجه به قول وزیر نفت مبنی بر این‌که تا پیش از ماه ژانویه قرارداد آزادگان منعقد می‌شود، می‌طلبد که یک فرودگاه جدید، به روز و متناسب با شرایط جدید استان برای اهواز احداث شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: وقت ویژه‌ای برای احداث فرودگاه جدید اهواز گذاشته شده و در این زمینه چند جلسه با وزیر راه و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور برگزار شده است تا شاهد پیشرفت خوب این مساله باشیم. دولت در این زمینه اعلام کرده که حاضر است BOT یا BLT را در اختیار مجریان طرح قرار دهد زیرا پولی نیست تا دولت بتواند آن را بسازد.

شریعتی عنوان کرد: چند شرکت تاکنون آمادگی خود را برای اجرای این طرح به صورت ضمنی اعلام کرده‌اند. در حال حاضر مساله زمین فرودگاه جدید اهواز مدنظر است زیرا فراخوان جذب سرمایه‌گذار آن آماده است و شرکت فرودگاه کشور، مشاور اجرای طرح را گرفته و فراخوان جذب سرمایه‌گذاری طرح را آماده کرده است.

وی گفت: باید مستندسازی زمین فرودگاه جدید اهواز هرچه سریعتر انجام گیرد. با صحبت‌های انجام گرفته قرار است تا فرودگاه به لحاظ قابلیت و توان در مقیاس بین المللی احداث شود تا بتواند غیر از جا‌به‌جایی مسافر، مرکزی برای حمل کالا باشد.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: فرودگاه جدید اهواز باید به شکلی احداث شود که نیاز هشتاد سال آینده استان را تامین کند نه این‌که فرودگاهی ساخته شود که بعد از 15یا 20سال مجددا با مشکل مواجه شویم. امیدواریم در بحث احداث فرودگاه جدید اهواز، کاری اساسی و زیرساختی برای چندین دهه آینده خوزستان انجام شود.

شریعتی در خصوص احداث بازار مبل در شهرستان اهواز اظهار کرد: وقتی تولید محصولی مانند مبل را در استان نداشته باشیم، نمی‌توانیم مردم را از خرید آن منع کنیم بلکه باید فروش آن را داشته باشیم. در این زمینه اگر تولید مبل هم داشته باشیم بسیار خوب است.

وی افزود: احداث بازار مبل در اهواز به صورت متمرکز اشتغال بسیار خوبی ایجاد می‌کند و تمرکز این صنوف در کنار هم، مانند تجربه خوبی است که در تهران انجام گرفت. در این زمینه می‌توانیم تاکید کنیم تا تولید را در این بازار در کنار فروش مبل داشته باشند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.