| کد خبر: 142515 |

رئیس پلیس فرودگاه اشرفی اصفهانی استان کرمانشاه مطرح کرد:

توصیه‌های لازم پلیسی به افراداعزامی به حج تمتع

رئیس پلیس فرودگاه اشرفی اصفهانی استان کرمانشاه، توصیه‌های لازم پلیسی را به افراد اعزامی به حج تمتع در استان داشت و گفت: حجاج از همراه بردن داروهای کدئین دار که 57 قلم است، پرهیز کنند.

تین نیوز

رئیس پلیس فرودگاه اشرفی اصفهانی استان کرمانشاه، توصیه‌های لازم پلیسی را به افراد اعزامی به حج تمتع در استان داشت و گفت: حجاج از همراه بردن داروهای کدئین دار که 57 قلم است، پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار مهر ، حسین نجفی فرمان امروز دوشنبه در نشست خبری با موضوع ارائه توصیه های پلیس به زائران حج تمتع سال 96 اظهار داشت: زائرین توصیه های نیروی انتظامی در فرودگاه ایران به خصوص در مورد حمل مواد مخدر را جدی بگیرند.

وی افزود: حمل مواد مخدر از جمله قرص های متادون و خانواده دیازپام جرم محسوب ممی شود و زائرین گرفتار باید تا قبل از این سفر استطاعت جسمی و بدنی را کسب کنند تا بهره کافی را ببرند.

رئیس پلیس فرودگاه اشرفی اصفهانی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: لیست داروهای کدئین دار که شامل 57 قلم است و در کشور عربستان جرم محسوب می شود در اختیار سازمان حج و زیارت قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: به همراه داشتن داروهایی از قبیل استامینوفن ساده و با داروهای ساده اشکال ندارد.

نجفی فرمان یادآور شد: در صورت کشف مواد مخدر در بازرسی ها برای بار اول مجرم 1 تا 5 سال و بار دوم 5 تا 15 سال ممنوع الخروج خواهد شد.

وی تاکید کرد: افرادی که بیماری خاص دارند با تجویز پزشک و تایید پزشک کاروان می توانند داروهای ممنوعه را همراه داشته باشند.

رئیس پلیس فرودگاه اشرفی اصفهانی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین توصیه می شود برگ های گیاهی از جمله شیرین بیان که شباهت شکلی به مواد مخدر دارد، همراه نداشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیتی که وجود دارد از دستگاههای کمک بازرسی قوی استفاده خواهد شد.

نجفی یکسری توصیه های امنیتی را برای زئران حج داشت و افزود: لازم و ضروری است که حجاج مدارک هویتی خود را همراه داشته باشند و 72 ساعت قبل از حرکت بارهای خود را جهت بازرسی به فرودگاه تحویل دهند.

مراقبت از وسائل خود، نشانه گذاری چمدان های همراه، همراه نداشتن اسباب بازی های شبیه سلاح، همراه نداشتن اشیاء ممنوعه از قبیل ترشیجات و موارد اسیدی که به هواپیما آسیب می رساند از دیگر توصیه های رئیس پلیس فرودگاه اشرفی اصفهانی استان کرمانشاه بود.

وی در خصوص خرید از عربستان کفت: توصیه های مقام معظم رهبری را در این زمینه سرلوحه عمل خود قرار دهند که فرمود: عزت و کرامت حجاج کمتر از امنیت آنها نیست لذا تا جایی که ممکن است آنجا خرید نکنند.

نجفی یادآور شد: حجاج می توانند تا 150 گرم زعفران، 10 هزار یورو، و 500 هزار تومان پول ایران را همراه داشته باشند.

وی تاکید کرد: حجاج بزرگوار از همراه داشتن برخی کتب مقدس از جمله مفاتیح و... پرهیز کنند، چرا که در عربستان همراه داشتن آنها را جرم می دانند.

رئیس پلیس فرودگاه اشرفی اصفهانی استان کرمانشاه در پایان تاکید کرد: حجاج از قبول کردن امانت از دیگران جدا خوددداری کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.