| کد خبر: 140897 |

رفع یک ساعته نقص فنی پرواز دبی

یک مقام مسئول با تشریح جزئیات نقص فنی پرواز 658 تهران- دوبی، گفت: در طول رفع نقص فنی موتور، برای مسافران دستگاه تهویه پرتابل نصب شد.

تین نیوز

یک مقام مسئول با تشریح جزئیات نقص فنی پرواز 658 تهران- دوبی، گفت: در طول رفع نقص فنی موتور، برای مسافران دستگاه تهویه پرتابل نصب شد.

کوروش فتاحی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مشکلات به وجود آمده در خصوص پرواز 658 ایران‌ایر از فرودگاه امام خمینی(ره) به مقصد دوبی اظهار داشت: هواپیمای A۳۸۰ ، ساعت 8 صبح از فرودگاه امام خمینی(ره) به مقصد دوبی پرواز کرد که در ساعت ۸:۴۰، به دلیل نقص فنی در موتور هواپیما، مجدد به فرودگاه بازگشت.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود: برای نشست این هواپیما، سطح پروازی(باند فرودگاه امام) توسط آتش نشانی با پاشیدن کف های مخصوص، ایمن سازی شد که در نتیجه هواپیما به سلامت می نشیند. پس از آن، نقص فنی به اداره مربوطه به ایران‌ایر اعلام می شود و متخصصان فنی تعمیر هواپیما در این شرکت، از ساعت ۸:۴۰ تا ۹:۴۰ نقص فنی را برطرف کردند. در حال حاضر، این هواپیما در ابتدای باند منتظر صدور فرمان تیک آف است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص مشکل گرمای مسافران که در داخل هواپیما مانده بودند، ادامه داد: در تمام طول مدتی که مسافران از هواپیما خارج نشدند، دستگاه ایر کاندیشن پرتابل در بیرون از هواپیما نزدیک دماغه ایرباس مستقر شده و عملیات برق و تهویه هوای داخل هواپیما را انجام می داد.

فتاحی خاطرنشان کرد: بر اساس مقررات بین‌المللی، پیاده شدن مسافران در چنین شرایطی زیر 2 ساعت امکانپذیر نیست؛ چراکه باید تمام چک‌های امنیتی مجدداً انجام شود که معطلی و مشکلات انجام این روش برای مسافران بیشتر از ماندن در داخل هواپیما است.

سرپرست شرکت فرودگاهی امام خمینی(ره)، بر همکاری فرودگاه امام خمینی(ره) و ایران ایر در خصوص رفع این مشکل تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.