| کد خبر: 140648 |

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت عنوان کرد

◄ استقبال گرم عربستان از اولین گروه حجاج ایرانی

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت عنوان کرد: روز گذشته اولین گروه از حجاج ایرانی که به مدینه رسیدند با استقبال وزیر حج عربستان و جمعی از مسئولان آن‌ها قرار گرفتند و به گرمی در فرودگاه از حجاج ایرانی با شاخه گل استقبال شد.

تین نیوز

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت عنوان کرد: روز گذشته اولین گروه از حجاج ایرانی که به مدینه رسیدند با استقبال وزیر حج عربستان و جمعی از مسئولان آن‌ها قرار گرفتند و به گرمی در فرودگاه از حجاج ایرانی با شاخه گل استقبال شد.

به گزارش تین‌نیوز، حجت‌الاسلام سید علی قاضی‌عسکر صبح امروز در مراسم بدرقه حجاج به حج تمتع از فرودگاه ‌بین‌المللی امام خمینی (ره) ضمن تبریک هفته حج، عنوان کرد: خداوند را شاکرم که امروز شاهد اعزام اولین گروه از تهران به سرزمین وحی هستیم.

وی ادامه داد: بسیاری از مسئولان علارغم تعطیلی حج در سال گذشته، بیشتر از یک سال تلاش کردند تا حج امسال به‌خوبی برگزار شود.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که عنوان کردند حج امسال تصمیم همه مسئولان نظام است، ابراز کرد: برای برگزاری مناسک حج امسال جلسات متعددی برگزار شد و همه جوانب مسئله دیده شد و همه تصمیم به برگزاری حج امسال گرفتند.

وی افزود: کشور میزبان با توجه به قول و قرارهایی که گذاشته است در اولین گام نشان داد که به تعهد خود پایبند است. روز گذشته اولین گروه از حجاج ایرانی که به مدینه رسیدند مورد استقبال وزیر حج عربستان و جمعی از مسئولان آن‌ها قرار گرفتند و به گرمی در فرودگاه از حجاج ایرانی با شاخه گل استقبال کردند و ما امیدواریم که تا پایان هم این موضوع ادامه پیدا کند تا با سهولت و راحتی زائران بتوانند مشرف شوند.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکراز شورای عالی امنیت‌ملی، ریاست‌جمهوری، مراجع تقلید، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... که برای برگزاری مناسب حج 96 تلاش کردند، تشکر کرد و گفت: ما در چند ماه پیش دغدغه داشتیم که آیا فرودگاه امام‌خمینی(ره) آمادگی لازم را برای بدرقه زائران دارد یا خیر. دوستان ما در شهر فرودگاهی امام‌(ره) زحمات طاقت‌فرسایی متحمل شدند تا مکان مناسب و امکانات لازم را فراهم کنند که این امر به‌خوبی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه برای به موقع انجام شدن پروازهای حج، مسئولان صنعت حمل‌ونقل هوایی زحمات بسیاری کشیدند، ابراز کرد: شرکت‌هواپیمایی جمهوری‌اسلامی ایران برای برگزاری هر چه بهتر پروازهای حج هم‌اکنون برخی پروازهای دیگر خود را به پروازهای حج منتقل کرده‌اند لذا جای دارد بنده تشکر ویژ‌ه‌ای از مسئولان هواپیمایی «هما» داشته باشم.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر تصریح کرد: برخی سعی داشتند حج امسال را تعطیل کنند اما با بیانات نورانی روز گذشته مقام معظم رهبری که داشتند به همه فتنه‌ها خاتمه دادند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.