| کد خبر: 139595 |

ایرباس هواپیمای بدون سرنشین آزمایش می کند

ایرباس با همکاری چند دانشگاه آلمانی نمونه ای از یک هواپیمای بی سرنشین را آزمایش کرد. این هواپیما می تواند بدون هیچ مشکلی به طور وارونه پرواز کند.

تین نیوز

ایرباس با همکاری چند دانشگاه آلمانی نمونه ای از یک هواپیمای بی سرنشین را آزمایش کرد. این هواپیما می تواند بدون هیچ مشکلی به طور وارونه پرواز کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، یک نمونه کوچک از هواپیمای بی سرنشین ایرباس نخستین پرواز آزمایشی خود را انجام داد. این هواپیما در مسیری از پیش تعیین شده به مدت 7 دقیقه پرواز کرد.

هواپیمای بی سرنشین Sagitta نام دارد و ایرباس آن را با همکاری دانشگاه نیروی هوایی فدرال آلمان در مونیخ، دانشگاه علوم کاربردی، دانشگاه فنی کمینتز، دانشگاه علوم کاربردی اینگولزاشتات و مرکز هوافضای آلمان ساخته است. در حال حاضر نمونه آزمایشی یک چهارم هواپیمای واقعی با طول 3 متر و وزن 150 کیلوگرم است.

جالب آنکه چون بخش های مختلف هواپیما لبه های تیز و گوشه دار ندارد، Sagitta می تواند بدون هیچ مشکلی به طور وارونه پرواز می کند.

همچنین تمام بخش های این هواپیما به استثنای ترمز آن از کامپوزیت فیبر کربنی ساخته شده است. سیستم های پرواز به وسیله محرک های الکترو مکانیکی کنترل می شوند.

تمام ویژگی های گفته شده هواپیما، برای کاربردهای نظامی اهمیت ویژه ای دارد. قابلیت هواپیماهای بی سرنشین برای انجام فعالیت های هواپیمای معمولی بدون به خطر انداختن جان انسان و انجام ماموریت های نوین بسیار مهم است. به همین دلیل هر روز به هواپیماهای بی سرنشین در حوزه نظامی افزوده می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.