| کد خبر: 138675 |

◄ به امید روزهای اوج هما

سرانجام بعد از شایعات مختلف در هفته گذشته طی حکمی از سوی وزیر محترم راه و شهرسازی ,سرکار خانم دکتر فرزانه شرفبافی معاونت وقت مرکز آموزش و بهسازی نیروی انسانی و از اعضای اصلی هیات مدیره ,به عنوان سرپرستی مدیر عاملی شرکت هما معرفی شدند.

تین نیوز

سرانجام بعد از شایعات مختلف در هفته گذشته طی حکمی از سوی وزیر محترم راه و شهرسازی سرکار خانم دکتر فرزانه شرفبافی معاونت وقت مرکز آموزش و بهسازی نیروی انسانی و از اعضای اصلی هیات مدیره به عنوان سرپرستی مدیر عاملی شرکت هما معرفی شدند.            

خبراین انتصاب پر از خوش بینی‌هاست و البته باعث بیم و امیدهای فراوانی نیز در میان دست اندرکاران صنعت هوایی و بویژه کارکنان و متخصصان شاغل در هما شد.  بعد از هشت سال مدیریت جناب آقای مهندس پرورش با سابقه مدیریت در هما و از بدنه شرکت بودن که با مشکلات ریز و درشت آشنایی داشتند و از زوایای آشکار و پنهان روابط و ضوابط در قسمتهای مختلف مخصوصا در  مهندسی و تعمیرات و عملیات آگاه بودند کارنامه قابل دفاعی نمی توان یافت چرا که بعد از زمینگیر شدن تعداد قابل توجهی از هواپیماهای شرکت و بطبع از دست دادن تعداد مسیرهای پروازی قابل توجه وضعیت مالی و از آن مهمتر وجه هما بسیار تضعیف گردید. البته بی انصافی است که اوج سالهای تحریم های هسته ای را نادیده گرفت ولی بر هیچ کارشناس عرصه هوانوردی پوشیده نیست که میتوانستیم با درایت شجاعت و ریسک پذیری لازم تاثیرات منفی تحریمها و زمینگیری هواپیما ها را با خرید یا اجاره ی هواپیماهای مناسب جبران کرد.                  

  بهرحال با انعقاد قرار داد خرید و ورود تعدادی از هواپیماهای برجامی ظاهرا نوبت به تغییرات مدیریت فرا رسیده است و این بار هم یکی از مدیران ارشد شرکت جهت هدایت سکان این کشتی انتخاب گردیده است.                 

   اگر با دید مثبت و کارشناسی به متن حکم جناب آقای دکتر آخوندی و موارد ۶گانه ی آن توجه کنیم نقشه ی راه برای سرپرست محترمه مشخص شده است.  مهمترین مورد در بند یک اشاره شده است آنجا که از "اقدام در جهت بازسازی ساختار همه جانبه هما اعم از حقوق مالی فنی و ناوگان و تجهیزات ..." نام میبرند بسیاری از هماییان نیز خواستار این موضوع هستند که مدیر عامل جدید با تصمیمی شجاعانه نسبت به اصلاحات اساسی در طرح و تشکیلات هما و همچنین بازنگری و تغییر در اساسنامه و آیین نامه های حقوق و مزایا و بازنشستگی اقدامات لازم را آغاز نمایند. مورد مهم دیگر در بند چهار میباشد با ذکر این مطلب "پافشاری بر اصول بازرگانی حاکمیت شرکتی و مدیریت حرفه ای ...."نشان از عمق نگاه وزارت خانه به هما و معضلاتی که در حال حاضر با آن دست به گریبان است دارد. از اینرو سر کار خانم شرفبافی با چالشهای بزرگی در ابتدای کار پیش رو خواهند بود که میتوان به مهمترین آنها اشاره کرد.به نظر نگارنده اولین این چالشها  پرداخت اقساط هواپیماهای نو میباشد این در حالی است که در سال جاری هما از پرداخت کامل و به موقع حقوق کارکنان و بازنشستگانش ناتوان بوده است.مورد بعدی عدم برنامه ریزی های دقیق و مناسب آموزشی پرسنل عملیات و مهندسی و تعمیرات جهت ناوگان جدید میباشد بصورتیکه هنوز متخصصان و خلبان کافی جهت این ناوگان آماده نیستند.                          

  مورد دیگرحضور مدیران ارشد با میانگین سنی بالا و بعضا سالها از موعد بازنشستگی گذشته در قسمتهای مختلف مخصوصا مهندسی و تعمیرات میباشد و جا دارد همانطوریکه وزیر محترم جهت سکانداری هما به خانم دکتر شرفبافی  اعتماد کردند  ایشان نیز نگاه جوانگرایی در انتخاب مدیران خود داشته باشند البته در عین رعایت شایسته سالاری.                           

در پایان ضمن تبریک به ایشان آرزوی توفیق بیشتر در خدمت به کشور و مردم  ایران را از خداوند متعال خواستارم و امیدوارم با تصمیمات شجاعانه و مدبرانه هما را به روزهای اوج خود بازگردانند.                                     

محمدشالفروش-دبیر کانون متخصصان مهندسی و تعمیرات هواپیمایی

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.