| کد خبر: 137799 |

درخواست برخی کشورها برای سوخت‌گیری در فرودگاه پیام

رئیس اتاق بازرگانی البرز به درخواست برخی کشورها برای سوخت‌گیری در فرودگاه پیام اشاره کرد.

تین نیوز

 رئیس اتاق بازرگانی البرز به درخواست برخی کشورها برای سوخت‌گیری در فرودگاه پیام اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم بنامولایی صبح سه شنبه در نشست هم‌اندیشی مشترک هیئت‌مدیره منطقه ویژه اقتصادی پیام و بخش خصوصی، اظهار کرد: باید به دنبال اجرای شدن زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مناسب در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام باشیم.

وی گفت: مباحثی پیرامون ایجاد صنعت تخصصی هواپیمایی، تأسیس و راه اندازی واحدهای تولید محصولات صادرات محور و ریل‌گذاری به طول پنج کیلومتر باهدف  اتصال این منطقه به شبکه سراسری راه‌آهن مطرح می‌شود  که در صورت تحقق رونق اقتصاد استان را در پی خواهد داشت.

بنامولایی در بخش دیگری افزود: سه سازمان همیاری شهرداری‌ها، منطقه ویژه اقتصادی پیام و سازمان صنعت و معدناستان قصد دارند هم‌زمان پایانه صادراتی تأسیس کنند که این‌گونه موازی کاری‌ها در نهایت اثرات منفی دربر خواهد داشت.

وی ادامه داد: با آنکه در شعاع  چهار کیلومتری منطقه ویژه اقتصادی پیام ۵ تا ۶ سردخانه وجود دارد بااین‌حال در یک حرکت موازی قرار است یک سردخانه جدید دیگر نیز در منطقه ویژه اقتصادی پیام  احداث شود که این کار غیرمنطقی است.  

درخواست برخی کشورها برای سوخت‌گیری در فرودگاه پیام

بنامولایی در بخش دیگری به درخواست برخی هیئت‌های تجاری خارجی از جمله مالزی برای سوخت‌گیری هواپیماهایشان در فرودگاه پیام اشاره کرد و گفت: این کشورها که هم‌اکنون در دبی سوخت‌گیری می‌کنند، درخواست کرده‌اند یک مکان مناسب در فرودگاه پیام برای سوخت‌گیری هواپیماهایشان در نظر گرفته شود.

وی افزود: هیئت‌های تجاری برخی کشورها نیز در مذاکراتشان با اعضای اتاق بازرگانی البرز به مشکلاتشان در زمینهٔ جابه‌جایی محموله‌های پستی در امارات اشاره داشته و پیشنهاد کرده‌اند فرودگاه پیام البرز به بزرگ‌ترین شبکه پستی منطقه  تبدیل شود.

رئیس اتاق بازرگانی البرز در ادامه با اشاره به این نکته که سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی موجود استان به‌طور متوسط هرکدام تنها با ۲۰ درصد ظرفیت فعال‌اند، گفت: به همین جهت در مذاکراتی که تاکنون با هیئت‌های خارجی در بازدیدهایشان در استان داشتیم، سه شرط مهم برای همکاری با آنان را مطرح کردیم .

وی اضافه کرد: مشارکت با نگاه ارتقای دانش فنی فرایند تولید در نوسازی ماشین‌آلات و توسعه صادرت  با برند آن‌ها سه شرط مهمی است که در مذاکره با هیئت‌های تجاری خارجی مطرح کرده‌ایم.

بنامولایی در ادامه به شراط گمرک منطقه ویژه اقتصادی پیام اشاره کرد و گفت: گمرک در داخل و خارج از منطقه ویژه اقتصادی هرکدام از یک سری مقررات و ضوابط خاص پیروی می‌کنند و این مسئله باعث شده فعالان اقتصادی تمایلی به فعالیت تجاری از طریق گمرک منطقه ویژه پیام نداشته باشند، لذا توصیه می‌شود گمرک از منطقه ویژه اقتصادی پیام جدا شود.

وی همچنین پیشنهاد کرد پایانه صادراتی نیز  که بسیار بااهمیت است در منطقه ویژه اقتصادی تأسیس نشود تا اشتباهی که برای تأسیس گمرک در این منطقه مرتکب شدیم تکرار نشود.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.