| کد خبر: 137021 |

بیش از 25 هزار زائرایرانی از فرودگاه امام عازم سرزمین وحی می شوند

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از آمادگی این فرودگاه برای اعزام بیش از 25 هزار زائران ایرانی به بیت الله الحرام خبرداد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده امسال زائران ایرانی از پنجم مرداد ماه از ترمینال اصلی فرودگاه امام به سرزمین وحی اعزام می شوند.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از آمادگی این فرودگاه برای اعزام بیش از 25 هزار زائران ایرانی به بیت الله الحرام خبرداد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده امسال زائران ایرانی از پنجم مرداد ماه از ترمینال اصلی فرودگاه امام به سرزمین وحی اعزام می شوند.

'محمود نویدی' روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در بازدید امروز نماینده ولی فقیه دربعثه مقام معظم رهبری از فرودگاه امام ( ره) تمام مسائل مورد نظر در عملیات حج تمتع امسال مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد برای سهولت تردد زائران، امسال از بخش غربی ترمینال اصلی این فرودگاه استفاده شود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) یادآورشد: خوشبختانه امسال موفق شدیم حدود 20 هزار مترمربع به فضای ترمینال اصلی اضافه کنیم و این در ارائه خدمات مناسب برای عزیمت زائران ایرانی به مدینه منوره و مکه مکرمه نسبت به سال های گذشته بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی بابیان این که تلاش خواهیم کرد امسال هموطنان با آرامش و آسایش بیشتری از فرودگاه امام به سرزمین وحی اعزام شوند، گفت: امسال مقرر شده تمام زائران پس از پیاده شدن از خودرو مستقیم وارد بخش غربی ترمینال اصلی فرودگاه امام شوند و پس از طی مراحل قانونی بدون کمترین ایستایی و با اجرای برنامه های مناسب فرهنگی و مذهبی سوار هواپیما شوند و بازگشت آنها نیز از طریق این قسمت ترمینال انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اظهارداشت: تمام تلاش ما این است که امسال زائران ایرانی با خدمت رسانی خوبی عازم سرزمین وحی شوند و در بازگشت حجاج با اتوبوس به نزدیکی پارکینگ شماره 3 این فرودگاه منتقل تا پس از استقبال دوستان و آشنایان سوار خودروهای مستقبلین شوند.

به گزارش ایرنا، پیش از این حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت با بیان این که زائران ایرانی اوایل مرداد ماه امسال عازم سرزمین وحی می شوند، گفت: سهمیه ایران در آخرین سالی که حجاج ایرانی راهی کشور عربستان شده بودند 64 هزار نفر بود، اما در سال جاری این سهمیه رشد 35 درصدی داشته و قرار است 86 هزار و 500 نفر از زائران ایرانی به حج تمتع اعزام شوند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از سهم 50 درصدی ایران ایر(هما) برای پروازهای حج تمتع 96 خبرداد و گفت: امسال 43 هزار نفر از زائران ایرانی با ایران ایر عازم سرزمین وحی می شوند.
فرهاد پرورش، افزود: طبق برنامه ‌ریزی‌های انجام شده انتقال زائران ایرانی از 9 مرداد آغاز می شود و در 27 الی 29 روز کاری عملیات به پایان می رسد و 50 درصد حجاج ایرانی با شرکت هواپیمایی سعودی جابجا خواهند شد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.