| کد خبر: 136759 |

چرا در هواپیما نباید نوشیدنی گرم بنوشیم؟!

تین نیوز

در بیشتر سفرهای هوایی از نوشیدنی های خنک استفاده می کنند تا به حال از خود سوال کرده اید که چرا سرو نوشیدنی های گرم در هواپیما انجام نمی شود ؟

به گزارش نت نوشت سرو غذای گرم یا سرد از روشهای پذیرایی در پروازها می‌باشد که همراه با نوشیدنی مسافر را تا رسیدن به مقصد با انرژی نگه می‌دارد. کمتر پیش می‌آید که نوشیدنی‌های گرم مانند قهوه، چای، نسکافه و… در حین پرواز سرو شود و این موضوع دلیلش چیست؟!

حتی نوشیدن آب گرم نیز در حین پرواز یک مسئله اجتناب پذیر است. طبق تحقیقات محققین و آمار گزارش شده از یک شرکت هواپیمایی، مسافرین در حین پرواز زیاد علاقمند نوشیدن قهوه و چای ندارند.

انتقال بیماری با آب

آب نوشیدنی که در هواپیما مورد استفاده قرار می‌گیرد از شیر مخزنی که در محل آشپزخانه قرار دارد در دسترس قرار می‌گیرد. بر اساس مطالعات EPA نزدیک به ۱۳ درصد از نمونه‌های آب این مخازن حاوی کولیوفرم می‌باشد. شاخص‌های کولیوفرم و E.coli ارگانیسم‌های بیماری زا می‌باشند که ممکن است از طریق آب وارد بدن انسان شوند.

این شاخص‌ها به راحتی می‌توانند بر بهداشت عمومی‌تاثیر گذاشته و سبب انتقال بیماری بین انسان‌ها شوند. سازمان EPA در سال ۲۰۰۹ با تغییراتی در استانداردهای خود سعی کرد بهداشت آب گرم را به پروازها بر گرداند، به طوری که هر هواپیما در سال حداقل یک مرتبه منابع آب نوشیدنی خود را به طور کامل ضد عفونی کند. اما از هر هشت هواپیما تنها یک هواپیما توانست استانداردهای کافی را رعایت کند.

آب در مخازن

EPA آزمونهای زیادی را در سال ۲۰۱۲ جهت کنترل بهداشت مخازن آب هواپیما‌ها انجام داد. با رعایت بیشتر نکات بهداشتی در مخازن، حدود ۱۲ درصد از نمونه‌ها حاوی کولیوفرم مثبت بودند. این در حالیست که ۵/۰ درصد از نمونه‌ها E.coli را دارا بودند.

به این ترتیب می‌توان گفت با رعایت تمام نکات بهداشتی یک سری المان‌های بهداشتی از بین نخواهد رفت. مخازن آب در کامیون‌ها و هواپیما‌ها حاوی باکتری‌های زیادی نسبت به یک مخزن عادی می‌باشند.

باکتری‌های موجود در آب‌های ذخیره شده در منابع هواپیما بیماری زا و مشکل ساز هستند و با هیچ گونه عملیات بهداشتی نیز از بین نخواهند رفت. این بار که سفر هوایی داشتید به جای درخواست یک قهوه گرم یک لیوان آب خنک بنوشید و نگران سلامتی خود نباشید.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.