| کد خبر: 136603 |

شهادتگاه 290 مسافر ایرباس در آبهای خلیج فارس گلباران شد

شهادتگاه 290 مسافرهواپیمایی ایرباس که در روز 12 تیر ماه سال 67 از سوی ناو جنگی آمریکا با اصابت 2 موشک به شهادت رسیدند صبح امروز دوشنبه با حضور مسئولان و خانواده های شهدا در آبهای خلیج فارس گلباران شد.

تین نیوز

شهادتگاه 290 مسافرهواپیمایی ایرباس که در روز 12 تیر ماه سال 67 از سوی ناو جنگی آمریکا با اصابت 2 موشک به شهادت رسیدند صبح امروز دوشنبه با حضور مسئولان و خانواده های شهدا در آبهای خلیج فارس گلباران شد.

 به گزارش ایرنا، در این مراسم پس از نواختن مارش عزا و سرود جمهوری اسلامی ایران، شرکت کنندگان در حالی که غم و اندوه آکنده از این جنایت دل های آن ها را فرا گرفته بود با نثار شاخه های گل محل شهادت گلگون کفنان 290 مسافر را در حوالی تنگه هرمز و هنگام در آبهای استان هرمزگان به یاد این شهدا گلباران کردند.

شرکت کنندگان به هنگام گلباران محل شهادت این عزیزان بار دیگر مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند و این جنایت جنگی و ضد بشری آمریکا را محکوم کرده و بار دیگر با آرمان های شهدا تجدید میثاق کردند.

از مراسم گلباران محل شهادت 290 مسافر هواپیمایی ایر باس هم شماری از خبرنگاران و عکاسان و همچنین شبکه خبری کی یو دو ژاپن گزارش و فیلم و عکس تهیه کردند.

در این مراسم علی رئوفی معاون هماهنگی اموراقتصادی توسعه منابع استانداری هرمزگان احمد پویافر فرماندار بندرعباس، و فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان حضور داشتند.

شرکت کنندگان صبح امروز بوسیله یک فروند شناور داریوش از اسکله شهید حقانی بندرعباس عازم محل مراسم شده بودند.

در دوازدهم تیرماه 1367 شمسی برابر با سوم ژوئیه 1988 میلادی، هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره هنگام مورد هجوم یگان های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد.

این هواپیما که با دو موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر امریکا قرار گرفت حامل 298 مسافر و خدمه بود که تمامی آنها اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال به شهادت رسیدند.

در میان سرنشینان هواپیما، 66 کودک زیر 13 سال، 53 زن و 46 تن تبعه کشورهای خارجی نیز بودند که کشته شدند.

جمهوری اسلامی ایران علاوه بر شورای امنیت و شورای ایکائو، شکایت خود را در دیوان بین المللی دادگستری لاهه نیز مطرح کرد.

ایکائو (سازمان هواپیمایی کشوری بین المللی) از مسائل سیاسی به دور نمانده و به جای بررسی فنی و ارائه طریق به شورای امنیت به ابراز تأسف و تسلیت به بازماندگان سانحه پرداخت.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.