| کد خبر: 136290 |

تعیین‌تکلیف پروازهای نجف در جلسه امروز با هیأت عراقی

نرخ‌های غیرمتعارف خدمات در فرودگاه نجف موجب اعتراض ایرلاین‌های ایرانی شده است و استمرار پروازهای نجف منوط به تجدیدنظر مسئولان این فرودگاه و حصول نتیجه در جلسه امروز است.

تین نیوز

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه امروز هیأتی از فرودگاه نجف برای رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی به ایران آمده‌اند، گفت: نرخ‌های غیرمتعارف خدمات در فرودگاه نجف موجب اعتراض ایرلاین‌های ایرانی شده است و استمرار پروازهای نجف منوط به تجدیدنظر مسئولان این فرودگاه و حصول نتیجه در جلسه امروز است.

 

رضا جعفرزاده در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره تعیین‌تکلیف پروازهای ایران به فرودگاه نجف که طبق گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی قرار بود از امروز لغو شود، اظهار داشت: هیأتی از فرودگاه نجف ‌امروز برای رایزنی با مسئولان صنعت و انجمن شرکت‌های هواپیمایی به ایران آمده‌اند.

وی گفت: امروز در محل سازمان هواپیمایی کشوری جلسه‌ای درباره استمرار پرواز ایرلاین‌‌های ایرانی به فرودگاه نجف برگزار می‌شود و دو طرف در این‌باره مباحثی را مطرح و مشکلات را بررسی می‌کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان‌ هواپیمایی تأکید کرد: استمرار پروازهای نجف منوط به جلسه امروز مسئولان فرودگاه نجف با انجمن شرکت‌های هواپیمایی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین‌‌ها است.

جعفرزاده با اشاره به اینکه تعیین‌تکلیف پروازهای نجف منوط به نتیجه جلسه امروز خواهد بود، افزود: در حال حاضر 10 شرکت هواپیمایی ایرانی به نجف پرواز دارند که مجوز خود را از سازمان هواپیمایی کشوری ایران دریافت کرده‌اند.

بنابراین گزارش، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری پیش‌از این‌ در این‌باره گفته بود: استمرار پرواز شرکت‌های هواپیمایی به نجف منوط به تجدید نظر مسئولان این فرودگاه است.

‌بنا به گفته رضا جعفرزاده ‌تصمیم ایرلاین‌های ایرانی مبنی بر قطع پروازها از 10 تیرماه به مقصد نجف ناشی از افزایش بی رویه عوارض گمرکی و هزینه‌های هندلینگ فرودگاه مذکور است.‌ 

جعفرزاده اظهار داشت: گزارشات ایرلاین ها به سازمان هواپیمایی کشوری حاکی از آن است که فرودگاه نجف شرکت‌‌های هواپیمایی را به پرداخت عوارض گمرکی از تاریخ 2010، به ازای هر پرواز 85 دلار و هر صندلی پرواز 15 دلار ملزم کرده است که این امر انگیزه پرواز به این فرودگاه را از شرکت های هواپیمایی سلب و نسبت به قطع پروازها از تاریخ مذکور اقدام کنند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت ها از طرف فرودگاه نجف هزینه‌های گزافی را به زائران ایرانی تحمیل می کند افزود: ادامه پروازها به نجف مبنی بر متعارف کردن نرخ‌ها خواهد بود و سازمان هواپیمایی کشوری نیز در تلاش است تا مسئولان فرودگاه نجف را متقاعد کند تا نسبت به تصمیمات اخیرشان تجدید نظر کنند.

بنابراین گزارش، پیش از این، دبیر انجمن شرکت‌‌های هواپیمایی در این‌باره به فارس گفته بود: ‌‌از چندی پیش، فرودگاه نجف‌ عوارضی را تحت عنوان عوارض گمرکی وضع کرد‌ بدین ترتیب که‌ شرکت‌های هواپیمایی ایرانی باید از سال 2010 میلادی تاکنون به‌ازای هر پرواز، حدود 85 دلار به این فرودگاه پرداخت کند و در واقع در سال جاری با وضع این قانون، ‌آن را عطف به‌ماسبق هم کرده است.

اسعدی سامانی گفته بود: همچنین فرودگاه نجف در ازای پروازهایی که به این فرودگاه انجام می‌شود، به ازای هر صندلی، مبلغ 15 دلار از شرکت‌های ایرانی دریافت می‌کند ضمن آنکه مبلغ 10 دلار هم از مسافران در فرودگاه دریافت می‌‌کند.

بنا به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، ‌هزینه هندلینگ پرواز در فرودگاه نجف حدود چهار برابر هزینه هندلینگ پرواز در فرودگاه‌های ایران است ضمن آنکه هزینه سوخت در فرودگاه نجف 98 سنت و تقریباً چهار برابر هزینه سوخت شرکت هواپیمایی در ایران است.

اسعدی سامانی گفته بود: ‌در فرودگاه‌های ایران به ازای هر پروازی که از عراق به ایران می‌آید هزینه هندلینگ پرواز بین 3 هزار دلار ‌تا 3 هزار و 500 دلار برای هر پرواز متفاوت است، اما در فرودگاه نجف رقمی بین 14 تا 18 هزار دلار بابت هزینه هندلینگ دریافت می‌شود و این موجب افزایش هزینه شرکت‌ها شده است.

بنا به گفته دبیر انجمن شرکت‌‌های هواپیمایی‌ این رفتار غیرمنطقی و وضع عوارض گمرکی جدید و عطف به ماسبق کردن آن از سوی فرودگاه نجف، موجب بروز اعتراضاتی از سوی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی شد.

‌اسعدی سامانی‌ گفته بود: مذاکرات‌ با فرودگاه نجف انجام شد اما این مشکلات رفع نشده است ضمن آنکه این عوارض گمرکی جدید که وضع شد و عطف به ماسبق شدن آن هزینه شرکت‌های هواپیمایی را بسیار افزایش داده است. در این راستا شرکت‌های هواپیمایی ایران تصمیم گرفتند از دهم تیرماه (یک‌ جولای) همه پروازهای خود را به فرودگاه نجف قطع کنند تا این مشکل رفع شود و مسئولان فرودگاه نجف تجدیدنظر در وضع این عوارض گمرکی داشته باشند.

طبق گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به‌ هر‌ حال با این عوارض و نرخ‌های گرانی که در فرودگاه نجف از ایرلاین و مسافر ایرانی دریافت می‌شود، فقط هزینه سفر عتبات عالیات افزایش می‌یابد،بنابراین مسئولان فرودگاه نجف باید در این رفتار خود تجدیدنظر کنند. به نظر می‌رسد مسئولان فرودگاه نجف از اشتیاق ایرانیان برای سفرهای عتبات عالیات سوءاستفاده می‌کنند. این عوارض گمرکی هزینه شرکت‌ها را بالا برده ‌و موجب افزایش نرخ بلیت و هزینه زائر شده است بنابراین فعلاً مقرر شد از یک جولای پرواز به فرودگاه نجف را متوقف کنیم.

به گزارش فارس، پیگیری‌های خبرنگار فارس حاکی از آن است که امروز پروازهای نجف از سوی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در حال انجام است.

 

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.