| کد خبر: 135793 |

در راستای شکوفایی صنعت هوانوردی صورت گرفت؛

◄ گام مثبت ایرلاین‌ها با تفاهمنامه خرید 83 فروند هواپیمای نو

هفته گذشته؛ سه شرکت هواپیمایی ایرانی برای خرید هواپیما با شرکت‌های بزرگ هواپیماسازی دست به کار شدند.

تین نیوز

اواخر هفته ‌گذشته در حاشیه نمایشگاه ایرشو پاریس دو شرکت هواپیمایی ایرانی برای خرید هواپیما با شرکت‌های بزرگ هواپیماسازی دست به کار شدند.

 

در حالی‌که شرکت بوئینگ با ثبت ۴۴۳ مورد سفارش خرید در حاشیه نمایشگاه هوایی پاریس، در صدر فهرست پرفروش‌ترین شرکت‌های هواپیماسازی جهان قرار گرفت، شرکت فرانسوی ایرباس در خانه خود تنها توانست تفاهمنامه فروش ۳۲۶ فروند هواپیمای مسافربری جدید را با مشتریان خارجی خود امضا کند.

 

 در این میان شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از این موضوع بی‌نصیب نماندند و دو ایرلاین ایران ایرتور و زاگرس‌ایر برای نوسازی ناوگان هوایی خود با دو غول هواپیماسازی (بوئینگ-ایرباس) تفاهمنامه خرید هواپیما امضاء کردند.

 

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور برای خرید 45 فروند هواپیما با ایرباس تفاهمنامه امضاء کرد؛ بر اساس این تفاهمنامه این شرکت هواپیمایی برای خرید 45 فروند هواپیمای ایرباس‌ 320 NEO شامل 318 ،319 ،320، 321 با ظرفیت‌های متفاوت از 100 تا 240 صندلی از این شرکت هواپیماساز اقدام کرد.

 

یکی دیگر از شرکت‌های هواپیمایی که با ایرباس تفاهمنامه امضاء کرد زاگرس‌ایر بود؛ بر اساس تفاهمنامه منعقد شده، زاگرس‌ایر برای خرید 28 فروند هواپیما اقدام خواهد کرد که شامل 20 فروند A320 نئو و 8 فروند A330 نئو است.‌

 

سومین شرکت هواپیمایی که هفته گذشته در تهران قرارداد خرید 10 فروند هواپیما را به امضاء رساند قشم‌ایر بود. این شرکت هواپیمایی خریدار هواپیماهای بوئینگ خواهد بود.

 

تفاهمنامه قشم‌ایر با کمپانی بوئینگ، شامل خرید 10 فروند هواپیمای بوئینگ نو از سری 737 MAX است که در تهران به امضاء رسید.

 

درحالی سه شرکت هواپیمایی اقدام به خرید هواپیماهای نو کرده‌اند که بازار مسافر داخلی و خارجی ایران کاملا آمادگی و ظرفیت برای این خریدها را داشته و البته قرار است برخی از این هواپیماها جایگزین هواپیماهای قدیمی شوند.

 

یکی از موضوعاتی که همواره پس از عقد قرارداد شرکت هواپیمایی «هما» با سه شرکت بزرگ هواپیماسازی بزرگ (بوئینگ، ایرباس، ای‌تی‌آر)  عنوان شد؛ بی نصیب ماندن سایر ایرلاین‌های داخلی از برجام بود به همین جهت عقد تفاهمنامه خرید 83 فروند هواپیما می‌تواند گام مثبتی برای سایر ایرلاین‌ها باشد.

 

لازم به یادآوری است؛ شرکت‌های هوایی ایران با اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از دی ماه سال 94 مذاکرات مستقیم را با شرکت های سازنده هواپیما آغاز کردند؛ به طوری که اواخر همان سال پس از سفر رئیس جمهوری ایران به فرانسه، پیش قرارداد خرید بیش از یکصد فروند هواپیما بین شرکت ایرباس و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پاریس امضا شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.