| کد خبر: 135788 |

آسیب دیدن دو هواپیمای ویژه آمریکایی

دو هواپیمای ارتش آمریکا که برای مقاومت در برابر گرمای ناشی از یک انفجار هسته‌ای طراحی شده‌اند، در یک گردباد در نبراسکا آسیب دیدند.

تین نیوز
­دو هواپیمای ارتش آمریکا که برای مقاومت در برابر گرمای ناشی از یک انفجار هسته‌ای طراحی شده‌اند، در یک گردباد در نبراسکا آسیب دیدند.

 

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، نیروی هوایی آمریکا جمعه اذعان کرد دو هواپیمای ارتش آمریکا که برای مقاومت در برابر گرمای ناشی از یک انفجار هسته‌ای طراحی شده‌اند، در یک گردباد در نبراسکا آسیب دیدند.

 

هواپیماهای موسوم به «دومزدی» Doomsday که بویینگ‌های 747 تقویت شده هستند، در سال‌های 1970 ساخته شدند.
 
این هواپیماها برای استفاده در مرکز فرماندهی هوابرد وزارت دفاع یا ستاد مشترک نیروهای مسلح در صورت حمله هسته‌ای به آمریکا طراحی شدند.
 
این هواپیماها به لطف تجهیزات سوخت رسانی در پرواز، می توانند به مدت چند روز در هوا بمانند و در مقابل گرما و امواج الکترومغناطیس ناشی از یک انفجار هسته‌ای مقاوم هستند.
 
 
این هواپیماها که در مجموع چهار فروند هستند، از یک سامانه ارتباط ماهواره‌ای پیشرفته که برای حفظ تماس با سراسر جهان طراحی شده‌اند، برخوردارند و می توانند با زیر دریایی‌های هسته‌ای آمریکا نیز ارتباط برقرار کنند.
در حالت عادی، آنها برای سفرهای وزیر دفاع به اقصی نقاط جهان نیز مورد استفاده قرار می گیرند.
 
 
اما حفاظت پیشرفته‌ای که از آنها به عمل می آید نتوانست از دو فروند از آنها در مقابل گردبادی پیش‌بینی نشده مؤثر واقع شود و گردباد به آنها در محل استقرارشان یعنی پایگاه هوایی اوفات Offutt در نبراسکا آسیب رساند.
پاتریک ریدر سخنگوی نیروی هوایی آمریکا فقط به گفتن اینکه «دو هواپیما آسیب دیدند» اکتفا کرد و به میزان خسارت وارده به آنها اشاره نکرد.
 
 
او همچنین از اینکه این هواپیماها چه زمانی دوباره عملیاتی می شوند، ابراز بی اطلاعی کرد.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.