| کد خبر: 135738 |

مراسم استقبال از اولین پرواز مستقیم تهران - بارسلون در اسپانیا

مراسم استقبال از اولین خط پروازی بین جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا امروز (پنجشنبه) با حضور سفرای ایران و اسپانیا در مادرید و تهران، نماینده دولت اسپانیا در بارسلون ، مقامات محلی و تعدادی از مدیران ماهان ایر در شهر بارسلون برگزار شد.

تین نیوز

 مراسم استقبال از اولین خط پروازی بین جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا امروز (پنجشنبه) با حضور سفرای ایران و اسپانیا در مادرید و تهران، نماینده دولت اسپانیا در بارسلون ، مقامات محلی و تعدادی از مدیران ماهان ایر در شهر بارسلون برگزار شد.

 

به گزارش ایرنا ،امروز (پنجشنبه) اولین پرواز مستقیم تهران -بارسلون -تهران - هواپیمایی ماهان در ساعت 6 و 55 دقیقه صبح، فرودگاه امام خمینی (ره) را به مقصد بارسلون ترک کرد و طبق برنامه ساعت 9 و 45 دقیقه به وقت محلی در فرودگاه شهر بارسلون به زمین نشست.


«محمد حسن فدایی فرد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم طی سخنانی با اشاره به روند رو به رشد روابط بین دو کشور طی دو سال گذشته در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد که برقراری پرواز مستقیم می تواند به توسعه بیش از پیش مناسبات کمک قابل توجهی نماید.


وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیتهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور اسلامی با قدمت فرهنگی و تمدنی چندین هزار ساله و همچنین جایگاه اسپانیا در عرصه گرشگری جهانی ، زمینه برای توسعه مناسبات گردشگری به خصوص با برقراری پرواز مستقیم فراهم شده است و انتظار می رود که در آینده نزدیک شاهد رشد چشمگیر روابط در این حوزه باشیم.


سفیر کشورمان در پایان ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک با برقراری پروازهای مستقیم بین تهران و مادرید، ارتباط مستقیم بین پایتخت های دو کشور نیز برقرار گردد.


همچنین «ادواردو لوپز بوسکتس» سفیر اسپانیا در ایران که با اولین پرواز ماهان ایر به بارسلونا سفر کرده بود در مراسم افتتاحیه با اشاره به رشد روابط دو کشور به خصوص در حوزه های مختلف اقتصادی، برقراری پرواز مستقیم را اقدامی مناسب در مسیر تسهیل توسعه بیش از پیش مناسبات ارزیابی کرد.


«امیلیو آبلاندو ریس» نماینده دولت اسپانیا در بارسلون هم در این مراسم با اشاره به اراده جدی دولت اسپانیا برای توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد که دولت اسپانیا برای توسعه روابط به خصوص در حوزه اقتصادی هیچ محدودیتی قائل نیست.


وی افزود: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از شرکت های اسپانیایی در حال همکاری با ایران هستند و انتظار می رود با برقراری پرواز مستقیم شاهد توسعه چشمگیر این روابط باشیم.


آبلاندو ریس با بیان اینکه در حال حاضر یکهزار و 400 شرکت اسپانیایی در ایران مشغول به کار است ، اظهار داشت: دولت اسپانیا ، از شرکت هایی‌ که می‌ خواهند در ایران سرمایه گذاری کنند، حمایت و تجارت در ایران را تضمین می‌ کند .


وی یادآور شد: اهمیت این خط مستقیم به این دلیل است که در بین سالهای 2015 تا 2016 میلادی ، شمار مسافرانی که به ایران سفر کردند ، 50 درصد افزایش داشته است به طوری که در حال حاضر 33 هزار مسافر به ایران سفر می‌ کنند .


«جوردی کندلا» رئیس فرودگاه های کاتالونیا نیز گفت: خط مستقیم مادرید به تهران ، یک فرصت تاریخی برای ارتباط کاتالونیا با یک کشور و بازار جدید است و امیدواریم که این خط مستقیم برای ما فرصت های بسیاری را به ارمغان بیاورد نه تنها از نظر گردشگری بلکه همچنین از نظر تجاری ، صنعتی و بازرگانی .


به گزارش روابط عمومی هواپیمایی ماهان ، پروازهای تهران - بارسلون - تهران هواپیمایی ماهان به صورت دو پرواز هفتگی در روزهای یکشنبه و پنجشنبه با هواپیمای مدرن ایرباس A340 انجام خواهد شد.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.