| کد خبر: 134939 |

نرخ‌های فرودگاه نجف برای پروازهای ایرانی ۲/۵برابر بهترین فرودگاه‌های دنیا

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه نرخ های اعمال شده از سوی فرودگاه نجف برای پروازهای ایرانی ۲ونیم برابر بهترین فرودگاه های دنیا است، گفت: پیگیری این موضوع از سوی دستگاه دیپلماسی و کمیسیون عمران مجلس صورت خواهد گرفت.

تین نیوز

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه نرخ های اعمال شده از سوی فرودگاه نجف برای پروازهای ایرانی ۲ونیم برابر بهترین فرودگاه های دنیا است، گفت: پیگیری این موضوع از سوی دستگاه دیپلماسی و کمیسیون عمران مجلس صورت خواهد گرفت.

 

مجید کیان پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از وضع عوارض گمرکی نامتعارف از سوی فرودگاه نجف و عطف به‌ماسبق کردن آن از سال ۲۰۱۰ میلادی، گفت: گران شدن پروازهای ایران به نجف در حال پیگیری از سوی دستگاه های مسئول است.

 

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نرخ های اعمال شده از سوی فرودگاه نجف برای پروازهای ایرانی 2.5 برابر بهترین فرودگاه های دنیا است، افزود: ادامه وضع فعلی ورود دستگاه دیپلماسی و وزارت خارجه ما برای مذاکره با طرف عراقی را می طلبد.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه افزایش 3 برابری نرخ پروازهای عتبات عالیات با اقدام اخیر فرودگاه نجف فشار مضاعفی بر مسافران است، تصریح کرد: طبق محاسبات انجام شده رقمی در حدود 25 دلار از هر مسافر و 85 دلار از شرکت های هواپیمایی با اقدام اخیر فرودگاه نجف اخذ می شود که این منطقی و کارشناسی نیست.

 

فرودگاه های مجاور نجف جایگزین پرواز به عتبات عالیات می شود

وی با بیان اینکه با ادامه روند فعلی پرواز به فرودگاه نجف توجیه منطقی نخواهد داشت، گفت: پافشاری طرف عراقی به افزایش عوارض از فرودگاه نجف، فرودگاه های مجاور را برای سفر مسافران عتبات عالیات مدنظر قرار می دهد.

 

کیان پور ادامه داد: فرودگاه جایگزین نجف برای انجام سفر عتبات عالیات از سوی ایران فرودگاه بغداد خواهد بود که با توجه به هزینه هایی که از حیث بعد مسافتی ایجاد می کند بازهم اقتصادی نخواهد بود.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، خواستار ورود وزارت خانه به موضوع گرانی پروازهای نجف شد و گفت: باید با رایزنی طرف عراقی را از تصمیم اخیر خود مبنی بر گرانی عوارض فرودگاهی این شهر منصرف کنیم.

 

وی با یادآوری تصمیم برخی ایرلاین ها مبنی بر لغو پروازهای ایران از 10 ماه آینده به فرودگاه نجف در پی گرانی های اخیر این فرودگاه، افزود: این تصمیم درستی بوده و در مقابله با زیاده خواهی فرودگاه نجف اتخاذ شده است.

 

کیان پور ادامه داد: باید تلاش دستگاه دیپلماسی بر کاهش هزینه ها و عوارض سفر به عتبات عالیات باشد.

 

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: علاوه بر پیگیری دستگاه دیپلماسی در خصوص گرانی های اخیر فرودگاه نجف کمیسیون عمران مجلس نیز اقدامات سازمان هواپیمایی در این رابطه را جویا خواهد شد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.