| کد خبر: 133401 |

هواپیمای فلایت‌چک چگونه به پرواز درآمد

رئیس اداره تداوم صلاحیت پرواز مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی گفت: برای پرواز هواپیمای فلایت‌چک در ایران، مجبور بودیم مجوزهایی پروازی آن را سازمان هواپیمایی کشوری اخذ کنیم که خوشبختانه با تلاش‌ متخصصان و کارکنان این مرکز در مدت زمان کوتاهی تمام مجوزهای لازم اخذ شد تا سال گذشته هواپیمای فلایت‌چک متعلق به شرکت فرودگاه‌ها برای نخستین‌بار در آسمان ایران پرواز کند.

تین نیوز
رئیس اداره تداوم صلاحیت پرواز مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی گفت: برای پرواز هواپیمای فلایت‌چک در ایران، مجبور بودیم مجوزهایی پروازی آن را سازمان هواپیمایی کشوری اخذ کنیم که خوشبختانه با تلاش‌ متخصصان و کارکنان این مرکز در مدت زمان کوتاهی تمام مجوزهای لازم اخذ شد تا سال گذشته هواپیمای فلایت‌چک متعلق به شرکت فرودگاه‌ها برای نخستین‌بار در آسمان ایران پرواز کند.
 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران‌ روح‌الله مشایخی گفت: پیش از خرید هواپیمای KingAir350i، مرکز٬ مجوزهای پروازی لازم برای فعالیت هواپیماهای رده سبک و فوق سبک را دارا بود اما به دلیل اینکه حداکثر وزن برخاست هواپیمای فلایت‌چک بیش از  ۵۷۰۰ کیلوگرم است و در رده هواپیماهای سنگین قرار می‌گیرد، می‌بایست بر اساس الزامات، گواهینامه‌ها و تأییدیه‌های مربوطه اخذ می‌شد.

 

وی ادامه داد: بنابراین، ابتدا قوانین و الزامات تداوم صلاحیت پرواز و تعمیر و نگهداری مربوطه مطابق با الزامات CAO. IRI.Part M پیاده‌سازی شد و متعاقب آن مرکز آموزش فنون موفق به اخذ تأییدیه نظامنامه مدیریت تداوم صلاحیت پرواز(CAME)، نظامنامه سازمان تعمیر و نگهداری (MOE)، گواهینامه‌های سازمان مدیریت تداوم صلاحیت پرواز(CAMO) و سازمان تعمیر و نگهداری هواپیماهای سنگین (Part145) از سازمان هواپیمایی کشوری شد.

 

به گفته رئیس اداره تداوم صلاحیت پروازی مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی، پس از اینکه گواهینامه هواپیما(C.ofR.) به نام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ثبت شد٬ در گام بعدی بررسی کامل سوابق و داده‌های تعمیر و نگهداری این هواپیما در دستور کار مهندسان مرکز قرار گرفت و پس از انجام دقیق این بررسی‌ها و برقراری الزامات لازم گواهینامه‌های صلاحیت پروازی مربوط به هواپیما که شاملC. of A.، ARC، ARSL، NoiseCertificate می‌شود، اخذ شد. همچنین تأییدیه‌های لازم برای انجام امور تعمیر و نگهداری که دربرگیرنده AMP، MEL، ATL می شوند را به دست آوردیم.

 

مشایخی با بیان اینکه در حال حاضر این اداره وظیفه کنترل، پایش و نظارت بر عملکرد پروازی هواپیما و قطعات آن و همچنین انجام صحیح و به موقع امور تعمیر و نگهداری را دارد٬ افزود: در امور تعمیر و نگهداری فازهای تعمیراتی، AD و SB ها، SpecialInspection ها و تعویض قطعات زماندار با استفاده از نرم‌افزارهای ایجاد شده توسط مهندسان این اداره انجام می‌شود.

 

وی یادآور شد: در حقیقت انجام تمامی این موارد در مدت زمانی کوتاه و با بضاعت موجود میسر نمی‌شد مگر با لطف خداوند و وجود انگیزه مهندسان این مرکز که همواره انگیزه و هدف مشترک‌شان تلاش برای برقراری پروازی ایمن در راستای رفاه حال مردم عزیز این سرزمین بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.