| کد خبر: 132955 |

ثروت‎آفرینی٬ نیاز به دید منطقه‎ای در فرودگاه‎ها دارد

مدیرکل فرودگاه‎های هرمزگان اعتقاد دارد برای ورود به بحث ثروت‎آفرینی٬ در وهله نخست می‌بایست دید منطقه‎ای و محلی به فرودگاه‎ها داشته باشیم چراکه هر فرودگاه پتانسیل خاص خود را دارد و باید آن را براساس ظرفیت‎های منطقه مربوطه توسعه داد.

تین نیوز
مدیرکل فرودگاه‎های هرمزگان اعتقاد دارد برای ورود به بحث ثروت‎آفرینی٬ در وهله نخست می‌بایست دید منطقه‎ای و محلی به فرودگاه‎ها داشته باشیم چراکه هر فرودگاه پتانسیل خاص خود را دارد و باید آن را براساس ظرفیت‎های منطقه مربوطه توسعه داد.
 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، محمود امانی‎بنی گفت: در زمینه ثروت‎آفرینی باید سه عامل را در نظر بگیریم. اول اینکه ما باید نیروهای انسانی‎مان را براساس نیاز هر منطقه چیدمان کنیم. اکنون شاید در کل٬ تعداد نیروهای موجود در فرودگاه‎ها کم نباشد ولی در برخی محل‎ها و حوزه‎ها با ازدحام نیرو و در برخی با کمبود نیرو مواجه هستیم که برای تامین این کمبود نیرو، شرکت مجبور است کارکنان را به صورت مامور اعزام کند. این ایجاب می‎کند که علاوه بر حقوق افراد به آنها حق ماموریت نیز پرداخت شود و به این ترتیب هزینه‎های بالاتری تقبل شود.

 

وی افزود: دوم اینکه باید برای نگهداری اموال به موقع هزینه کنیم تا از پرداخت هزینه‎های گزاف بعدی پیشگیری کنیم و باعث افزایش بهره‎وری شویم؛ چراکه مثلا هزینه نکردن به موقع برای بهسازی روکش باندها، نگهداری سطوح پروازی، نگهداری ساختمان‎ها و غیره باعث می‎شود که مجبور شویم برای بهسازی آنها در شرایط بدتر، هزینه‎هایی حتی تا چند برابر معمول پرداخت کنیم.

 

امانی‎بنی سومین عامل مورد نظر برای ثروت‎آفرینی را چنین بیان کرد: هزینه‎کردن و سرمایه‎گذاری‎ها باید براساس انجام نیازسنجی‎های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و اشراف بر ظرفیت هر فرودگاه انجام شود تا بر اساس آن طبق افق چندساله یا زمان بلند مدت و چشم‎انداز تعیین شده، به میزان لازم و نه بیشتر یا کمتر اقدام به سرمایه‎گذاری کنیم. یعنی اگر برای یک فرودگاه امکاناتی بیش از اندازه ایجاد کنیم علاوه بر هزینه بالای ساخت، هزینه‌های بالای نگهداری را هم به دنبال خواهدداشت و از طرفی هم اگر کمتر از نیاز سرمایه‎گذاری کنیم بعد از گذشت زمانی کوتاه نیاز به سرمایه‎گذاری مجدد خواهیم داشت.

 

وی افزود: بنابراین برنامه‎ریزی‎ها چه در حوزه نیروی انسانی و چه در حوزه تملک دارایی بایستی به خوبی انجام شود که فرودگاه‎ها و در کل شرکت فرودگاه‎ها را در میان مدت و بلند مدت دچار سردرگمی نکند.

 

مدیرکل فرودگاه‎های هرمزگان با توجه به اینکه بندرعباس از نظر جغرافیایی، امنیتی و اقتصادی در یک نقطه خاص و استراتژیک قرار گرفته است و یکی از فرودگاه‎هایی است که پتانسیل حمل و نقل ترکیبی را به خاطر وجود بزرگترین بندر کشور یعنی بندر شهید رجائی دارد، گفت: پیش‎بینی می‎شود که این فرودگاه در سال ۹۶ میزبان حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر باشد که در برنامه‎های کوتاه مدت آن بهسازی ترمینال‎ها، بهسازی سطوح پروازی، افزایش اپرون، ایجاد ترمینال بار و غیره را خواهیم داشت و در میان مدت و بلند مدت نیز ساخت ترمینال جدید داخلی، افزایش اپرون و تاکسی وی را برای توسعه همزمان آنها با رشد تقاضا در برنامه خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به آب و هوای این منطقه و عدم امکان ثروت‎آفرینی از طریق ایجاد اماکن خدماتی، فروشگاهی و تفریحی گفت: بندرعباس به خاطر وجود مسافران خاص که بیشتر با هدف کارهای اداری و تجاری به آن سفر می‎کنند برنامه جذب سرمایه‎گذار برای ساخت هتل و پارکینگ طبقاتی را دارد.

 

امانی‎بنی افزود: این استان با وجود ۱۳ فرودگاه نیاز به برقراری پروازهای کوچک دارد و برای این کار با شرکت‎های هواپیمایی صحبت کرده‎ایم که با قراردادن این فرودگاه‎ها به عنوان بیس هواپیماهای خود باعث اتصال این فرودگاه‎ها به یکدیگر و ایجاد یک شبکه هوایی شوند. این کار علاوه بر پر کردن ظرفیت فرودگاه بندرعباس باعث می‎شود که فرودگاه‎های دیگر استان نیز رشد کنند و پاسخگوی تقاضای موجود در منطقه شوند و سهمی در اقتصاد و خدمت داشته باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات خود می‎تواند در حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی و استفاده حداکثری از ظرفیت و توان داخلی نقش بسیار زیادی داشته باشد، گفت: یکی از نیازهای مهم ما ایجاد یک ترمینال کارگوی بزرگ در فرودگاه بندرعباس است که بتواند با خدمت‎رسانی به شرکت‎های هواپیمایی٬ باعث ایجاد حمل و نقل ترکیبی در این فرودگاه و افزایش درآمد شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.