| کد خبر: 132954 |

پروژه توسعه و بهسازی سطوح پروازی فرودگاه یاسوج از سرگرفته شد

مدیر فرودگاه یاسوج گفت: اجرای روکش آسفالت سطوح پروازی فرودگاه یاسوج که به علت برودت هوا و شرایط نامساعد جوی متوقف شده بود از سر گرفته شد. در تلاشیم این پروژه را در سه ماهه دوم امسال به پایان برسانیم.

تین نیوز
مدیر فرودگاه یاسوج گفت: اجرای روکش آسفالت سطوح پروازی فرودگاه یاسوج که به علت برودت هوا و شرایط نامساعد جوی متوقف شده بود از سر گرفته شد. در تلاشیم این پروژه را در سه ماهه دوم امسال به پایان برسانیم.
 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی فرودگاه یاسوج، علی محسنیان؛ مدیر این فرودگاه درباره اجرای پروژه توسعه و بهسازی سطوح پروازی این فرودگاه توضیح داد: بر اساس برنامه از پیش تعیین شده قرار بود در آذر ماه سال گذشته عملیات روکش آسفالت سطوح پروازی فرودگاه یاسوج به اتمام برسد اما با وجود تمام تلاش‌ها عواملی چون تغییر مدیر پروژه و مشاور در حین انجام پروژه، نیاز به یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب مصالح خاکی مورد تایید آزمایشگاه فنی خاک٬ وجود و جوشش چشمه‌های متعدد در سطوح پروازی در فصول پاییز و زمستان٬ اختلاف حدود ۲۰ سانتیمتر در سطوح باند و فشار معارضین محلی و دولتی برای جلوگیری از حمل مصالح سبب شد پروژه با مشکلات پیش‌بینی شده و پیش‌بینی نشده مختلفی مواجه شود.

 

مدیر فرودگاه یاسوج با بیان اینکه با شروع فصل بارش‌ها و کاهش دما، به کارفرما و مشاور پروژه اجازه ادامه کار در مرحله روکش آسفالت داده نشد و مقرر شد برای افزایش کیفیت کار و عمر مفید روکش باند، اجرای روکش آسفالت به فصل بهار موکول شود، عنوان کرد: در حال حاضر فاز دوم پروژه آغاز شده است که در صورت مهیا بودن شرایط، احتمالا این پروژه در سه ماهه دوم سال ۱۳۹۶ به اتمام برسد.

 

مدیر فرودگاه یاسوج در خصوص برقراری پرواز در مدت اجرای پروژه نیز توضیح داد: با توجه به اینکه لغو پروازهای فرودگاه یاسوج به عنوان مرکز استان، تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم قابل توجهی بر امور اقتصادی، آموزشی و پزشکی استان می‌گذارد، بر آن هستیم تا با مدیریت زمان و هماهنگی کامل با مشاور و پیمانکار، پیشرفت پروژه به نحوی تنظیم و نظارت شود که ضمن رعایت ایمنی مورد نیاز برای تداوم پروازها، میزان تعطیلی ناشی از توسعه باند و روکش آسفالت را به حداقل برسانیم.

 

محسنیان در ادامه گفت: میزان PCN یا فشردگی آسفالت و مقاومت باند فرودگاه یاسوج ۲۶ است که با اجرای روکش لایه آسفالت بیندر و توپکا، PCN باند تا حدود ۳۵ افزایش خواهد یافت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.