| کد خبر: 132594 |

توسعه ناوگان هوایی جمعیت هلال احمر

معاون آموزش پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: قریب ۲ میلیون نفر عضو سازمان داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر هستند که به صورت داوطلبانه به هموطنان خدمت رسانی می‌کنند.

تین نیوز

معاون آموزش پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: قریب ۲ میلیون نفر عضو سازمان داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر هستند که به صورت داوطلبانه به هموطنان خدمت رسانی می‌کنند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سید حمید جمال الدینی، معاون آموزش پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر، طی گفتگویی با بیان این‌که توسعه ناوگان هوایی در این ارگان به منظور حفظ کرامت انسانی، توسعه فعالیت‌ها و ارزش‌های بشر دوستانه، کمک به ارتقای سلامت، و ترویج مفهوم صلح و بشردوستی شکل گرفته است، افزود: با در نظر گرفتن این اهداف، تنوع فعالیت‌ها در جمعیت هلال احمر بسیار گسترده شده که بخشی از آنها در بخش امداد و نجات است.

 

وی ادامه داد: بیش از ۵۰۰ شعبه و پایگاه امداد و نجات در سراسر کشور وجود دارد که قریب به ۴۵ هزار مأموریت در سال برای عزیزانی که دچار حادثه می‌شوند یا در حوادث ترافیکی نیازمند امدادند، به همت همکاران امداد و نجات جمعیت هلال احمر صورت می‌گیرد.

 

معاون آموزش پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر در ادامه بیان کرد: بیش از ۲۴ ناوگان هوایی بالگردی در جمعیت هلال احمر وجود دارد که در سراسر کشور به هموطنان خدمات رسانی می‌کنند.

 

وی ادامه داد: در ۳ سال گذشته ۱۰ ناوگان به ناوگان هوایی و بالگردی جمعیت هلال احمر اضافه شده است که بخشی از آن تیم‌های واکنش سریع هلال احمر هستند که تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر در تیم ورزیده امداد و نجات آماده شده اند و این تعداد قرار است تا ۳۵۰۰ نفر ارتقا پیدا کند.

 

جمال الدینی با تأکید بر این‌که بخشی از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر، درمان و توانبخشی است، گفت: حوزه توانبخشی، فیزیوتراپی و طب فیزیکی هزینه‌های بالایی دارند و اصولا دستگاه‌های مورد استفاده در این حوزه‌ها گران قیمتند؛ برای کمک به اقشار آسیب پذیر و افرادی که بیشترین نیاز را به خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی دارند، جمعیت هلال احمر با هزینه‌های بسیار کم و تعرفه‌های دولتی، تمام خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی را برای این عزیزان عرضه می‌کند.

 

وی تصریح کرد: بیش از ۱۱۹ مرکز به عنوان بزرگترین مجموعه توانبخشی کشور در حوزه درمان استقراری به همراه بیمارستان‌ها خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی عرضه می‌کنند.

 

معاون آموزش پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر در پایان با اشاره به این‌که بخش دیگر فعالیت‌های جمعیت هلال احمر، خدمات داوطلبان و جوانان است، اظهار داشت: حدود ۲ میلیون جوان داوطلب در سازمان جمعیت هلال احمر عضوند که به صورت کاملا داوطلبانه برای خدمت رسانی به هموطنانشان به این نهاد پیوسته‌اند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.