| کد خبر: 132362 |

افزایش پروازهای خارجی راهی برای ثروت آفرینی در فرودگاه شیراز است

تین نیوز
مدیرکل فرودگاه شیراز جذب و افزایش پروازهای خارجی در این فرودگاه را راهی مؤثر برای ارزآوری و ثروت‎آفرینی در شرکت فرودگاه‎ها دانست.
 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، رضا بدیعی‎فرد ایجاد ثروت برای شرکت فرودگاه‎ها از طریق افزایش درآمدهای فرودگاهی را یک اصل عنوان کرد و گفت: در فرودگاه دو دسته درآمد وجود دارد یکی درآمدهای هوانوردی و دیگری غیرهوانوردی.

 

مدیرکل فرودگاه شیراز در حوزه اقدامات انجام شده برای افزایش درآمدهای هوانوردی در این فرودگاه گفت: در زمینه پروازهای خارجی پیش‎بینی می‎شود ترمینال خارجی تا نیمه اول سال 97 به اتمام برسد. به این ترتیب با بهره‎برداری از ترمینال خارجی، فرودگاه شیراز می‎تواند مانند فرودگاه امام خمینی (ره) به یک هاب پروازهای خارجی بدل شود. همچنین سال گذشته با یکی از پنج شرکت هواپیمایی بزرگ عضو گروه لوفت‎هانزا برای برقراری پرواز مستقیم شیراز- وین مذاکره کردیم که از 12 تیر امسال این پرواز برقرارخواهد شد.

 

وی در مورد پروازهای داخلی نیز گفت: در بحث افزایش پروازهای داخلی نیز کمک کردیم تا شرکت هواپیمایی سپهران با دریافت مجوزهای لازم عملیاتی شود و اکنون چهار هواپیمای آن مجوز پرواز گرفته‎اند و عملیات پروازشان شروع شده است.

 

بدیعی‎فرد همچنین در مورد افزایش درآمدهای غیرهوانوردی در فرودگاه شیراز گفت: در سنوات گذشته قراردادی هفت ساله با یک سرمایه‎گذار بسته شده و بهره‎برداری از درآمدهای غیرهوانوردی فرودگاه به آن واگذار شده است و تا پایان آن سه سال باقی مانده است. بنابراین فعلا نمی‎توانیم در این زمینه اقدام خاصی انجام دهیم. امیدواریم با بهره‎برداری از ترمینال خارجی در حاشیه آن بتوانیم یکسری درآمدهای غیرهوانوردی و خدماتی را برای فرودگاه ایجاد کنیم.

 

وی در مورد نقش فعالیت‎های فرودگاه شیراز در اقتصاد مقاومتی گفت: صنعت هوانوردی به واسطه ثروت و همچنین اشتغالی که ایجاد می‎کند یکی از اهرم‎ها و شاخص‎های توسعه محسوب می‎شود بنابراین هر قدر که  بتوانیم در کشور این صنعت را گسترش دهیم به اقتصاد مقاومتی کمک می‎کند. هم اکنون تنها در پروژه‌های توسعه‎ای این فرودگاه 500 شغل ایجاد شده است و نیز با عملیاتی شدن شرکت هواپیمایی سپهران که پایگاه آن در این فرودگاه است شغل‎های زیادی به وجود آمده است و اینها در اقتصاد مقاومتی نقش زیادی دارند.

 

بدیعی فرد در پایان ابراز امیدواری کرد؛ فضای بعد از برجام و توجهاتی که از سوی نظام به این صنعت می‎شود باعث توسعه آن و در نتیجه توسعه کشور شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.