| کد خبر: 131731 |

مدیر فرودگاه ماکو به تین‌نیوز:

◄ فرودگاه «ماکو» بستر اقتصاد این منطقه آزاد خواهد بود

تین نیوز

مدیر فرودگاه ماکو با بیان اینکه این فرودگاه تاثیر شایانی در پیشبرد اهدافی منطقه آزاد ماکو خواهد داشت، گفت: در حال حاضر این فرودگاه تنها در بخش داخلی فعالیت می‌کند.

 

علیرضا جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز با اشاره به اینکه فرودگاه ماکو هفته گذشته به بهره‌بردای رسید، عنوان کرد: اکنون در فرودگاه ماکو سه پرواز هفتگی به تهران برقرار است.

 

وی در همین رابطه ادامه داد: اعتبار ساخت این فرودگاه توسط درآمد منطقه آزاد ماکو بوده است و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بر روی عملیات و قرارداد‌های این فرودگاه نظارت می‌کند.

 

مدیر فرودگاه ماکو، بر نقش ویژه این فرودگاه در اقتصاد منطقه آزاد ماکو تاکید کرد و گفت: این فرودگاه تاثیر شایانی در پیشبرد اهدافی منطقه آزاد ماکو نظیر اقتصادی، فرهنگی، علمی، گردشگری و ... خواهد داشت.

 

وی می‌گوید: با توجه به منطقه آزاد بودن «ماکو» تمهیدات ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری خارجی در ارتباط با مناسبات مالی برای این منطقه آزاد در نظر گرفته شده بود؛ در همین راستا یکی از برنامه ها و آیتم هایی که می‌توانست وضعیت اقتصادی این منطقه را تسهیل کند، بهره‌برداری از فرودگاه ماکو بود.

 

بنا به گفته او؛ ماهیت هر فرودگاهی ایجاب می‌کند که به دنبال پرواز داخلی، منطقه‌ای و یا بین‌المللی باشد به همین جهت این فرودگاه در حال حاضر تنها پرواز داخلی خواهد داشت.

 

جمشیدی با اشاره به اینکه  فرودگاه ماکو در آینده نزدیک در بخش باری نیز فعال خواهد شد، بیان کرد: یکی از برنامه‌های در دست اقدام افزایش پروازهای فرودگاه ماکو است.

 

لازم به ذکر است، فرودگاه ماکو در زمینی به مساحت 600 هکتار احداث شده است، مساحت سطوح پروازی این محوطه 344 هکتار و طول باند آن سه هزار و 270 متر است. این فرودگاه برای هواپیماهای ایرباس A320 طراحی شده و دارای هشت هزار مترمربع ترمینال اصلی و 800 مترمربع سالن تشریفات است. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.