| کد خبر: 131605 |

◄ ورود شاپرک‌های هما به ایران مهم‌ترین اخبار هفته گذشته

تین نیوز

یکی از مهم‌ترین اخبار حوزه حمل‌ونقل هوایی درهفته گذشته ورود 4 فروند هواپیمای ATR بود که بدون شک ورود این تعداد هواپیما به یکباره در تاریخ صنعت هوانوردی بی‌نظیر است.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مدیرعامل هما در حاشیه ورود هواپیماهای ATR عنوان کرد: تجهیز فرودگاه‌های کوچک به هواپیماهای منطقه‌ای دستور دولت بود که از سوی وزارت راه و شهرسازی و هواپیمایی هما مورد پیگیری قرار گرفت این در حالی است که نمایندگان مجلس بارها به ما رجوع کرده بودند و تقاضا داشتند که پروازهای کوچک در استان آن‌ها انجام شود.

 

فرهاد پرورش با بیان اینکه تحویل 5 فروند هواپیمای ART در سال 2017 صورت خواهد گرفت، بیان داشت: امروز چهار فروند را تحویل گرفته‌ایم و تا پایان سال 2017 پنج فروند دیگر هم وارد ناوگان ایران‌ایر می‌شود.

 

طبق گفته او؛ پنجمین هواپیمای ای تی آر حدود سه ماه دیگر به ناوگان هما خواهد پیوست و 11 فروند باقی مانده ATR هم سال 2017 تحویل ایران‌ایر می‌شود.

 

در ادامه معاون مدیرعامل ATR با بیان اینکه ایران رکورددار ورود 4 فروند هواپیما نو به صورت هم‌زمان است، گفت: ما به تعهدات خود در برجام پایبند خواهیم بود.

 

جیوانی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰۰ شرکت هواپیمایی در ۱۰۰ کشور جهان از این هواپیماها استفاده می‌کنند، عنوان کرد: در هفته گذشته قراردادی با هند منعقد کردیم که طی آن ۵۰۰ فروند از این مدل را به هند می‌فروشیم.

 

معاون مدیرعامل ATR اظهار داشت: این کمپانی از  هما برای اینکه بتواند از این هواپیماها در مسیرهای کوتاه پرواز کند حمایت خواهیم کرد.

 

باز هم عکس یادگاری

یکی دیگر از اخبار مهمی هفته گذشته واکنش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص ادعای نیکزاد مبنی بر اینکه ماهم هواپیما وارد کردیم اما با آن عکس یادگاری نگرفتیم، گفت: کار بسیار خوبی را انجام داده اید، با هواپیمای دست دوم که عکس یادگاری نمی‌گیرند!

 

وی در خصوص ادعای نیکزاد وزیر سابق راه درباره خرید ۱۱۴ فروند هواپیما بدون گرفتن جشن و عکس گفت: یک رسم و رسومات خاصی در صنعت هوایی وجود دارد. برای مثال وقتی خلبانی برای اولین بار پرواز می کند، روی او یک سطل آب می ریزند. همواره در همه جای دنیا یک هواپیمایی که برای اولین بار پروازش را انجام می دهد، برای تبلیغات گسترده مراسم ویژه‌ای گرفته می‌شود.

 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، ابراز داشت: البته کمتر اتفاق می افتد که هواپیمای دست دومی بیاید و برای آن مراسمی گرفته شود. اگر آقای نیکزاد عکسی نیانداخته، کار درستی بوده، چون هواپیما نو نبوده است؛ خوشحالی ما از آمدن هواپیما نیست، خوشحالی ما از این بابت است که گشایش هایی در حوزه اقتصاد اتفاق افتاده و ما برای این که حق خود را از دنیا بگیریم، باید هواپیمای جدید بیاوریم.

 

پس از ورود چهار فروند هواپیمای ATR به کشور،  بیمه ایران اعلام کرد که این هواپیماها را بیمه کرده است.

 

مجید رحمتی مدیر بیمه های کشتی، هواپیما و حمل کالای بیمه ایران با اعلام این خبر افزود: این 4 فروند هواپیما از نوع ATR72-600 و از ایمن‌ترین هواپیماهای توربوپراپ جهان است که روز گذشته تحویل شرکت هواپیمایی هما شد .

 

وی افزود: بر اساس قرارداد ایران‌ایر و شرکت سهامی بیمه ایران، هواپیماهای خریداری شده از مبدا پرواز در فرودگاه «تولوز» فرانسه و نیز پس از ورود به ایران به طور کامل تحت پوشش کامل بیمه ایران قرار گرفته‌اند.

 

یکی از اخبار مهم هفته گذشته که قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از آن خبرداد؛ برگزاری مناقصه انتخاب فایناسر هواپیماهای جدید تا یک ماه آینده بود.  

 

فخریه کاشان با بیان اینکه در حال آماده‌سازی اسناد هستیم و حداکثر تا یک ماه آینده مناقصه برگزار خواهد شد، گفت: با توجه به هجوم شرکت‌های مالی برای تامین مالی قرارداد ایران ایر و بوئینگ و ایران‌ایر و ایرباس اقدام به برگزاری مناقصه بین این شرکت‌ها کردیم.

 

وی با بیان اینکه در این مناقصه 10 شرکت از سراسر جهان حضور دارند، گفت: ژاپنی‌ها، نروژ، دانمارک، چین، ایرلند و انگلیس برای حضور در این مناقصه اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

فخریه کاشان در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا شرکت های آمریکایی هم در این مناقصه حضور دارند و مبلغ فاینانس چقدر است؟ گفت: فکر نمی‌کنم از شرکت‌های آمریکایی در این مناقصه حضور داشتند باشند مبلغ این فاینانس هم به اندازه تامین مالی قرارداد صد هواپیمای دیگر است.

 

وی ادامه داد: 85 درصد تسهیلات مورد نیاز برای سه هواپیمای خریداری شده را دریافت کردیم و سود فاینانس همان سود نرخ‌های بازار است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.