| کد خبر: 130790 |

شورای سیاست‌گذاری ستاد هوایی روحانی مطرح کرد؛

◄ نگاهی به برنامه‌های شورای سیاست‌گذاری ستاد هوایی روحانی در صنعت هوانوردی

تین نیوز

شورای سیاست‌گذاری ستاد هوایی روحانی  پیامی با عنوان " برنامه‌های صنعت هوانوردی در دولت آینده روحانی"  را منتشر کرد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، کانال رسمی مجازی شورای سیاست‌گذاری ستاد هوایی روحانی در پیامی آورده است؛ مصلحت صنعت هوانوردی کشوری و ادامه روند تامین و نوسازی ناوگان هوایی در گرو استمرار دوره ریاست جمهوری روحانی است.

 

در ادامه آمده است؛ جذب اعتماد عموم فرهیختگان، نخبگان، کارشناسان و جوانان صنعت هوانوردی کشوری در شمار اهداف رئیس جمهور روحانی است چرا که رویکرد واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی در قالب قانون اجرایی اصل ٤٤ از برنامه‌های رئیس جمهور در بخش هوانوردی کشوری در دولت دوازدهم است.

 

در دوره بعدی ریاست جمهوری روحانی اصلاح روش‌ها و رویه‌های اعطای پروانه‌ها ، مجوزها و گواهینامه در دستور خواهد بود تا روند واگذاری‌ها تسهیل گردد و بر همین اساس سازمان هواپیمایی کشوری به دور از گرایش‌های قشری درون صنعت مدیریت خواهد شد تا با مدیریت انقلابی و با سرعت برنامه‌های دولت را به پیش ببرد.

 

بر این اساس؛ تشکیل گروه مشاوران و اتاق فکر برای هوانوردی کشوری از جمله برنامه‌های رئیس جمهور روحانی است تا اصل مشورت در صنعت نهادینه شود، لذا با استفاده از نخبگان و کارشناسان طرد شده در دوره‌های قبل، زمینه روحیه نشاط و فعالیت در دوره جدید فراهم خواهد شد.

 

متخصصان صنعت هوانوردی کشور با حمایت از روحانی اعلام کردند؛ با ایجاد کانون هوانوردی همگانی از مجموع کارگزاران و اقشار باید دوباره در جهت احیای فعالیت‌های هوانوردی عمومی، بدون هر گونه تبعیض تلاش  کرد.

 

در ادامه آورده شده است، اقتدار مجدد بخش حاکمیت صنعت هوانوردی یعنی سازمان هواپیمایی کشوری با بازگشت وظایف حاکمیتی به آن در شمار برنامه‌های رئیس جمهور روحانی است. مشارکت همگانی در سرنوشت صنعت هوانوردی کشوری موجب اعتماد عمومی شده و طرد نخبگان و کارشناسان باعث عدم توسعه و پیشرفت می‌گردد.

 

در پایان آمده است، تشکیل مرکز مطالعات راهبردی هوانوردی، از اصلی‌ترین اقدامات رئیس جمهور روحانی در دولت دوازدهم است. تاسیس صندوق ارزی توسعه هوانوردی از جمله اقداماتی است که در دستور مطالعه، برنامه‌ریزی و اجرا با هدف حمایت از بخش خصوصی و توسعه صنعت هوانوردی قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.