| کد خبر: 130486 |

◄ ستاره‌های درخشان در هوانوردی کشور

تین نیوز

وبلاگ علیرضا حضرتی- شاید برای بسیاری از افراد جامعه، صنعت هوانوردی تداعی کننده واژه تحریم باشد که در طول سالیان متمادی شکل گرفته است. صنعتی مدرن با ویژگیهای منحصر به فرد که در رشد و توسعه کشور از ابعاد مختلف همواره نقشی ویژه داشته است. چندیست مفهوم اقتصاد مقاومتی توسط بسیاری از بزرگان کشور مورد تاکید قرار گرفته است. حال این سوال مطرح است که چگونه صتعتی که به زعم بسیاری سالها مورد تحریم بوده است باز به حیات خود ادامه داده است؟                                                    

بی شک جبران محدودیتهای سخت افزاری چنین صنعتی مهم، مرهون فداکاری نیروهای متخصصی بوده است که در بخشهای مختلف و از ابعاد مختلف این کاستیها  را به دوش کشیده اند. در این میان حرفه کنترل ترافیک هوایی یا آنچه که در کشور به عنوان مراقبت پرواز از آن یاد می شود همواره ستاره ای درخشان در تاریکی های موجود در این صنعت بوده است. آن زمان که کنترلرهای ترافیک هوایی علی رغم بمباران دشمن به انجام وظیفه خطیر خود می پرداختند یا در نبود رادارهای هوانوردی با شهامت بسیار و با تکیه بر ذهن پویای خود حجم عظیمی از پروازها را به صورت ایمن کنترل می نمودند یا با پذیرش ریسک، با کوتاه نمودن مسیرهای پروازی سالیانه میلیونها دلارصرفه جویی اقتصادی برای کشور به ارمغان آورده و یا اینک که با امکانات نه چندان بهبود یافته پذیرای پروازهای ناخواسته از شرایط منطقه هستند همه و همه بازگوی این مطلب است که کنترلرهای فداکار ترافیک هوایی همواره نقشی بی بدیل در بقای این صنعت مدرن داشته که مفهوم عینی اقتصاد مقاومتی در کشور می باشد.                                              

اما نقش آفرینی کنترلرهای کشور عزیزمان تنها به داخل کشور ختم نشدده بلکه با تکیه بر دانش بالای خود در خارج از مرزهای کشور نیز افتخار آفرین بوده اند.            

فدراسیون کنترلرهای ترافیک هوایی(ایفتکا) دنیا یکی از مهمترین بخشهای تاثیر گذار در سازمانهای بین المللی هواپیمایی بالاخص ایکائو از ابعاد مختلف نظیر مشاوره، تنظیم مقررات و دستورالعملهای عملیاتی و داکیومنتهای تخصصی می باشد. یکی از مهمترین کمیته های ایفتکا کمیته  فنی – عملیاتی می باشد که کشور عزیزمان برای اولین بار به عنوان عضو ناظر در آن پذیرفته شده و  امید می رود که  به تدریج کشور عزیزمان جایگاه ممتازی در تصمیم گیریهای آن را به خود اختصاص دهد. درخشش کنترلر زبده و با دانش کشورمان مهندس سهراب عزیزی در مباحث کمیته فنی – عملیاتی ایفتکا در کشور ژاپن بالاخص در مبحث ایمنی پروازها موجب قدردانی ایفتکا در عالی ترین سطوح آن گردیده است که متعاقب آن ایفتکا پیام تشکر خود را از بخشهای مختلف نظیر سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه های کشور اعلام کرده است. در پی این درخشش سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در کشور ژاپن جناب آقای نظر آهاری نیز مراتب تشکر خود از آقای سهراب عزیزی به خاطر این افتخار آفرینی بزرگ را طی نامه ای اعلام فرموده اند.                                                                  

امید که شاهد افتخار آفرینی‌های بیشتر توسط کنترلرهای ترافیک هوایی کشور در عرصه های داخلی و بین المللی باشیم.                                                    

1

 

2

 

 

3

 

 

 

علیرضا حضرتی

وبلاگ‌نویس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.