| کد خبر: 130373 |

فرودگاه پارس‌آباد مغان در تیر ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد

تین نیوز

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: طرح توسعه فرودگاه پارس‌آباد مغان نزدیک پنج سال پیش شروع شده ولی بیش از ۷۵ درصد کارها و فعالیت‌های عمرانی در سال گذشته انجام شده است.

 

به گزارش تسنیم، اکبر صمدی بعد از ظهر امروز در بازدید از فرودگاه پارس‌آباد اظهار داشت: سومین و آخرین لایه آسفالت باند فرودگاه در مراحل پایانی قرار دارد که اگر شرایط جوی مساعد باشد تا تیر ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های فرودگاه پارس‌آباد را حدود 95 درصد عنوان کرد و اظهار کرد: تاکنون 170 میلیارد ریال برای اجرای طرح افزایش پهنا و ارتقای استحکام و مقاومت باند فرودگاه پارس‌آباد هزینه شده که با تکمیل این پروژه امکان نشست و برخاست هواپیماهای سنگین در این فرودگاه  فراهم می‌شود.

 

فرماندار شهرستان پارس‌آباد با بیان این که برای اتمام پروژه باند فرودگاه کمبود اعتبار و مشکلات اجرایی نداریم، بیان کرد: به تعویق افتادن اجرا فقط به دلیل شرایط جوی بوده و ظرف دو ماه کار عملیات آخرین لایه آسفالت، خط کشی و رنگ آمیزی باند و فلایت چک دستگاه‌های کمک ناوبری به اتمام رسیده و فرودگاه آماده افتتاح خواهد بود.

 

صمدی با ابراز امیدواری از بهبود شرایط جوی امسال و تکمیل پروژه گفت: با توجه به پیش‌آگاهی‌های جوی می‌توان امیدوار به تکمیل باند و ازسرگیری پروازها بود.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان پارس‌آباد مهمترین اقدامات انجام گرفته این فرودگاه را خرید تجهیزات، ماشین‌های آتش‌نشانی و دوربین‌های مداربسته عنوان کرد و افزود: برای تکمیل و تجهیز فرودگاه پارس‌آباد به اقلام مذکور در مجموع 10 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

 

وی از اختصاص 200 میلیون تومان  اعتبار به عملیات زیرسازی و آسفالت جاده  مواصلاتی فرودگاه پارس آباد خبر داد و اظهار کرد: فرودگاه پارس‌آباد مغان به عنوان قدیمی‌ترین فرودگاه استان اردبیل در سال 52 تاسیس شده و در سال 81 از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان جدا شده و به شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور تحویل داده شد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.