| کد خبر: 130306 |

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری:

◄ باید از موقعیت استراتژیک «آسمان ایران» در راستای اقتصاد مقاومتی استفاده کرد

تین نیوز

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه باید برای تحقق اقتصاد مقامتی در بخش صنعت هوایی باید از فضای استراتژیک کشور استفاده کرد، گفت: رقابتی کردن فضای هوایی کشور باعث حفظ موقعیت ایران در منطقه و افزایش پروازهای عبوری از آسمان کشور خواهد شد.

 

مرتضی دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز با اشاره به اینکه برای اقتصادی کردن فضای هوایی کشور باید به دنبال جذابیت مسیرهای پروازی آسمان ایران باشیم، عنوان کرد: یکی از اتفاقات بسیار مهمی که به تازگی شاهد آن بودیم، افتتاح بیش از 5 هزار 200 کیلومتر راه هوایی جدید با هدف رقابتی شدن فضای هوایی کشور بود.

 

وی در همین رابطه ادامه داد: با توجه به موقعیت استراتژیک کشور که در شاهراه شرق- غرب قرار گرفته است باید بتوان از آن به نحو هر چه بیشتر استفاده کرد چرا که موقعیت ایران یکی از سرمایه‌های مهم کشور به شمار می‌رود که بایستی در راستای اقتصاد مقاومتی هرچه بیشتر، از این فضا استفاده کرد. در همین راستا با هماهنگی که با سایر ذی نفعان از جمله ستاد کل نیروهای مسلح شکل گرفت بحث ایجاد مسیرهای مستقیم و موازی از چند سال گذشته در دستور کار قرار گرفته بود که با همکاری و مساعدت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هماهنگی‌های صورت گرفت و در نهایت محقق شد.

 

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری، می‌افزاید: مسیرهای موازی و مستقیم باعث جذابیت بیشتر برای شرکت‌های هواپیمایی خارجی، کاهش مصرف سوخت، کاهش تاخیرات و ... می شود تا بتوانیم هم وضع موجود را با توجه به رقبای منطقه که به دنبال جذب پروازهای عبوری هستند حفظ کنیم و هم ‌زمان نیز به دنبال افزایش ظرفیت و جذب پروازهای بیشتری باشیم.

 

دهقان معتقد است؛ اگر بتوانیم برای جذب پروازهای عبوری و شرکت‌‌های هواپیمایی برای استفاده از فضای هوایی کشور رقابت ایجاد کنیم در مسائل اقتصادی و مراودات بین‌المللی پیشرفت قابل توجهی خواهیم داشت.

 

لازم به ذکر است؛ در (دهم اردیبهشت‌ماه) سال جاری  طی مراسمی «فاز یک طرح مدیریت آسمان ایرانشهر» با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

 

در این مراسم بیش از 5 هزار کیلومتر مسیر پروازی جدید با عنوان تکمیل «فاز یک طرح مدیریت آسمان ایرانشهر» با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مقامات عالی ستاد کل نیروهای مسلح،  برخی از نمایندگان مجلس  و مسئولان صنعت هوانوردی به بهره‌برداری رسید.  اجرای فاز اول طرح ملی مدیریت آسمان ایرانشهر با هدف ایجاد مسیرهای هوایی جدید و افزایش توان رقابتی در عرصه هوانوردی بوده است.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.