| کد خبر: 129776 |

آغاز یک انتقال بزرگ برای تکمیل پوشش ارتباطی جنوب شرق ایران

تین نیوز

عملیات آماده‎سازی تجهیزات سایت RCAG بیرک، صبح امروز با تلاش کارشناسان الکترونیک اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در منطقه آزاد چابهار آغاز شد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، اکنون کارشناسان مذکور در سایت RCAG  چابهار مشغول تکمیل تجهیزات سایت بیرک هستند.

 

ارتفاعات بیرک واقع در ایرانشهر مکانی است که قرار است سایتRCAG  (سامانه کنترل کلامی پروازی) نقص پوشش ارتباطی جنوب شرق کشورمان را برطرف سازد. اکنون منطقه حد فاصل شمال چابهار تا زاهدان و غرب چابهار تا بندرعباس از نظر ارتباط کلامی قدری دچار مشکل است.

 

از مد‎تها قبل با تلاش مدیریت و کارشناسان اداره‌کل ارتباطات و ناوبری هوایی ایران و همچنین همکاران الکترونیک اداره‌کل سیستان و بلوچستان(فرودگاه زاهدان) برنامه‎ریزی و اقدام لازم برای ایجاد پوشش کامل ارتباط کلامی میان مرکز کنترل فضای کشور و همچنین هواپیماهای در حال پرواز در این منطقه از کشور آغاز شده است و پیش‎بینی می‎شود تا اواخر تیرماه یا اوایل مردادماه امسال این کارها به ثمر بنشیند.

 

تکمیل پوشش ارتباط کلامی در منطقه جنوب شرق ایران مزایای بسیار زیادی دارد که از جمله آن می‎توان به ایجاد ایمنی هرچه بیشتر پرواز در این منطقه از کشور با ارائه خدمات ایمن کامل به هواپیماهای عبوری به ویژه از منطقه شرق از پاکستان و همچنین پروازهای که در حال عبور به منطقه خلیج‌فارس هستند اشاره کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.