| کد خبر: 129373 |

موافقت باقریان با افزایش منابع مالی بهسازی ترمینال داخلی فرودگاه ارومیه

تین نیوز

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ضمن بازدید از فرودگاه ارومیه، بر اتمام پروژه بهسازی ترمینال داخلی این فرودگاه پیش از آغاز سفرهای حج تمتع تاکید کرد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، غلامحسین باقریان؛ عضوهیات مدیره و معاون عملیات فرودگاهی در سیزدهمین روز از اردیبهشت‌ماه امسال به همراه اسماعیل احمدی؛ مدیرکل بهسازی و توسعه فرودگاه‌ها، فرشید گلیج؛ مدیرکل دفتر نظارت بر مقررات فرودگاهی، محمد مشتری؛ رئیس اداره امور اجرائی و محمدامین بهجت؛ رئیس اداره مطالعات و طراحی از پروژه‌های فرودگاه ارومیه بازدید کردند.

 

باقریان در این سفر از بخش‌های مختلف فرودگاه ارومیه نظیر ساختمان جدید ایمنی زمینی، برج مراقبت پرواز و تکنیکال بلاک و ترمینال‌های داخلی و خارجی بازدید کرد اما هدف از این سفر تعیین تکلیف پروژه‌ نیمه تمام بهسازی ترمینال داخلی با ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی بود.

 

بهسازی ترمینال داخلی فرودگاه ارومیه از آذرماه ۹۴ آغاز شده و ۴ هزار و ۶۵۰ مترمربع مساحت دارد؛ در این مدت پروازهای داخلی هم از طریق ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه ارومیه انجام می‌شود. تاخیر در اتمام این پروژه به دلیل تغییرات اجباری در فرآیند بهسازی آن صورت گرفت.

 

گفتنی است؛ باقریان در جلسه‌ای که با پیمانکار پروژه‌ داشت، ضمن موافقت با افزایش منابع مالی مورد نیاز این پروژه به پیمانکار تاکید کرد این پروژه باید پیش از شروع سفرهای حج تمتع به پایان برسد. پیمانکار نیز متعهد شد بهسازی ترمینال داخلی را تا پایان خردادماه امسال انجام دهد.

 

در حال حاضر پروازهای فرودگاه‌ ارومیه از طریق ترمینال‌ خارجی این فرودگاه انجام می‌شود اما برای برقراری پروازهای حج تمتع باید کاربری ترمینال‌های داخلی و خارجی این فرودگاه از یکدیگر مجزا شود.

 

گفتنی است؛ آخرین باری که پروازهای حج در فرودگاه ارومیه انجام شد، ۲۰۰۰ مسافر از طریق این فرودگاه اعزام و پذیرش شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.