| کد خبر: 129221 |

تجهیز ایستگاه‌های چابهار و بیرک برای تثبیت سکتور جدید ۵ شرقی

تین نیوز

مدیرکل ارتباطات و ناوبری از نصب و راه‌اندازی سامانه کنترل پروازی RCAG در ایستگاه بیرک با صرفه‌جویی بیش از ۱۵ میلیارد ریال خبر داد و گفت: این سامانه با سه فرکانس، سکتورهای ۵ شرقی و ۶ مرکز کنترل فضای کشور در مناطق جنوب شرقی کشور را پوشش می‌دهد.

 

محمد امیرانی در گفت‌وگو با روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، درباره نصب و راه‌اندازی تجهیزات سامانه RCAG دو ایستگاه چابهار و بیرک توضیح داد: سکتور جدید ۵ شرقی که توسط عالی‌ترین مقام وزارت افتتاح شد، به دلیل ضرورت و اهمیت بالا توسط دو سایت موقت ایرانشهر و سایت دائم گنوی بندرعباس سرویس‌دهی هوانوردی را انجام می‌دهند. بنابراین، تثبیت و پایداری این سرویس و همچنین بالا بردن سلامت و ایمنی پروازهای این منطقه از سال گذشته مقدمات راه‌اندازی سایت دائم بیرک را در دستور کار اداره‌کل ارتباطات و ناوبری هوایی قرار داد.

 

وی در خصوص مراحل طراحی و آماده‌سازی سایت بیرک گفت: چندی پیش ایستگاه RCAG کوشک نصرت به کوشک بزم به مجاورت سایت رادار انتقال یافت. در این راستا انتقال سیستم‌های ریموت کنترل کوشک نصرت برای نصب و راه‌اندازی در ایستگاه جدید چابهار با توجه به تکنولوژی قدیم آن، نیاز به بازسازی و تطبیق با فرستنده گیرنده‌های جدید از نوع ROHDE&SCHORDZ داشت که این مهم پس از انجام فاز مطالعاتی و طراحی تجهیزات مورد نیاز توسط متخصصان اداره‌کل ارتباطات و ناوبری (واحد RCAG و الکترنیک و واحد ارتباطی مرکز کنترل) انجام گرفت و در نهایت این سامانه کنترل پروازی به صورت عملیاتی در حال بهره برداری است.

 

امیرانی عنوان کرد: تجهیزات قبلی این سامانه متشکل از ریموت کنترل و فرستنده – گیرنده در داخل یک کانکس نصب بوده که با توجه به شرجی بودن نواحی جنوب شرقی کشور، نصب تجهیزات در کانکس سبب استهلاک سریع آن می‌شد. اکنون که تجهیزات کانکس به ساختمان جدید منتقل شده، تجهیزات این ایستگاه از رطوبت این منطقه در امان خواهند ماند.

 

وی تصریح کرد: در ادامه این اقدامات، کانکس‌ RCAG چابهار پس از  بازسازی و تغییر تعداد فرکانس‌های آن از ۲ به ۳ در حال انتقال به ارتفاعات بیرک در استان سیستان و بلوچستان است که با همت و تلاش بی‌وقفه متخصصان اداره‌کل ارتباطات و ناوبری و همکاران الکترونیک فرودگاه زاهدان در آینده نزدیک نصب و راه‌اندازی خواهد شد. به این ترتیب با راه‌اندازی RCAG ایستگاه بیرک به همراه تجهیزات ایستگاه‌های چابهار و گنوی بندرعباس، پوشش فرکانسی این ناحیه تثبیت و بسیار مطلوب‌تر می‌شود.

 

وی یادآور شد: RCAG بیرک حداکثر تا دو ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شود. بنابراین، اگر ارتباطات  ایستگاه‌های چابهار، زاهدان و ایرانشهر قطع شود، ایستگاه بیرک به تنهایی می‌تواند تا حد قابل قبولی با داشتن سه فرکانس، منطقه مورد نظر را تحت پوشش قرار دهد. البته همه ایستگاه‌ها مجهز به بستر ماهواره‌ای Vsat نیز هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.