| کد خبر: 128734 |

مه‌آبادی عنوان کرد

◄ بهره‌برداری از فاز یک طرح «مدیریت آسمان ایرانشهر» با هدف تبدیل ایران به نقطه تعادل منطقه‌ای

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه هدف ما از بهره‌برداری «فاز یک طرح مدیریت آسمان ایرانشهر» استفاده از فرصت ژئوپلیتیک، ژئواستراتژیک و ژئواکونومیک کشور بوده است، گفت: فاز اول طرح مدیریت آسمان ایرانشهر با هدف رقابتی شدن فضای کشور و تبدیل شدن فضای جمهوری اسلامی ایران به نقطه تعادل منطقه‌ای تدوین شده است.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رحمت‌اله مه‌آبادی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از « تکمیل فاز یک طرح مدیریت آسمان ایرانشهر» در جمع خبرنگاران عنوان کرد: امروز یکی از بزرگترین‌ رویدادهای تاریخ حمل‌ونقل هوایی را ثبت خواهیم کرد.

 

وی درهمین رابطه ادامه داد: امروز فاز اول طرح مدیریت آسمان ایرانشهر که با هدف رقابتی شدن فضای کشور و تبدیل شدن فضای جمهوری اسلامی ایران به نقطه تعادل منطقه‌ای تدوین شده بود به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

مه‌آبادی خاطرنشان کرد: باعث خرسندی است که امروز بیش از 5 هزار 200 کلیومتر راه هوایی جدید را در فضای هوایی کشور افتتاح خواهیم کرد و شرایط به گونه‌ای خواهد شد از این پس صد در صد ترافیک هوایی کشور در مسیرهای مستقیم و یک طرفه ایجاد خواهد شد و بالغ بر 60 درصد ترافیک داخلی،  بین‌المللی و پروازهای عبوری در موقعیتی قرار می‌گیرند که می‌توانند از فناوری نوین راه‌های هوایی کشور استفاده کنند.

 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های و ناوبری هوایی ایران، افزود: تلاش ما بر این بوده  است که بتوانیم از فرصت ژئوپلیتیک، ژئواستراتژیک و ژئواکونومیک کشور که در اختیار ما است برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و همین‌طور تحقق سند چشم‌انداز در آسمان کشور استفاده کنیم.

 

وی یادآور شد: برای اصلاح ساختار فضای هوایی کشور بیش از سه دهه است که تلاش می‌شود اما متاسفانه به دلیل اینکه در سابق نتوانستیم نهادهای فراقوه‌ای را هماهنگ کنیم این تلاش‌ها به نتیجه نرسید، اما خوشبختانه در سال گذشته با حمایت‌های خاص وزیر راه و شهرسازی،  مساعدت و همکاری شورای عالی امنیت ملی و ستاد کل نیروهای مسلح باعث شد که بتوانیم از این رویداد ملی بهره‌برداری کنیم.

 

مه‌بادی با بیان اینکه با وجود دو سال تلاش برای اصلاح ساختار فضای هوایی کشور اما اکنون رقبای ما در منطقه راه‌های هوایی جدیدی را ایجاد و سرمایه‌گذاری‌های بسیاری را صورت داده‌اند، ابراز داشت: تلاش ما بر این است که در مرحله اول بتوانیم ترافیک موجود در فضای کشور را حفظ  کنیم و در فاز بعد با سرمایه‌گذاری‌، خرید رادار جدید و اجرای فاز دوم و سوم طرح مدیریت ایرانشهر بتواینم ظرفیت هوایی بیشتر برای رقابت با سایر کشورهای منطقه ایجاد کنیم تا مطمئن شویم تهدیدی از سوی کشورهای همسایه ما را تهدید نمی‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.