| کد خبر: 128326 |

کارشناس حمل‌ونقل :

◄ خرید هواپیمای نو بیانگر توجه ویژه دولت به «ایمنی» است

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل بیان کرد: خرید هواپیمای نو یکی از دستاوردهای مهم این دولت است اما متاسفانه برخی تنها به فکر بازتاب منفی این موضوع بودند تا جایی که این امر مهم را به تمسخر کشیدند.  

 

رکن اساسی حمل‌و‌نقل در تمامی اشکال و مدل‌ها «ایمنی» است که به همین جهت روز هفتم اردیبهشت‌ماه سال 1394 از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای افزایش ایمنی و گسترش فرهنگ ایمنی در کشور به عنوان «روز ایمنی حملونقل» انتخاب شد. یکی از مهم‌ترین حوزه‌های حمل‌ونقلی که همواره ایمنی در آن مورد توجه قرار گرفته است حوزه هوایی بوده اما در سالیان تحریم و افزایش سن ناوگان هوایی باعث شد تا مردم نسبت به ایمنی آن اطمینان حاصل نکنند.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مرضیه حصاری کارشناس حمل‌ونقل به بهانه «روز ایمنی حمل‌ونقل» در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز، عنوان کرد: خرید و نوسازی ناوگان هوایی یکی از مهم‌ترین عوامل برای توسعه ایمنی در صنعت هوایی است که خوشبختانه این دولت به آن توجه خاصی داشته است.

 

وی با بیان اینکه با توسعه و نوسازی ناوگان هوایی کشور می‌توان بار عمده‌ای از سفرهای جاده‌ای را به حوزه حمل‌ونقل هوایی منتقل کرد، گفت: تنها با خرید هواپیماهای نو و در راستای آن افزایش ایمنی این امر محقق خواهد شد.

 

این کارشناس حمل‌ونقل معتقد است؛ دوران تحریم صنعت حمل‌ونقل هوایی را به یکی از ناامن‌ترین حوزه‌های حمل‌و‌نقلی تبدیل کرد تا جایی که اغلب ترجیح می‌دانند با اتومبیل سفر کنند که همین امر باعث افزایش تلفات جاده‌ای شد؛ اما اکنون تعجب می‌کنم که چطور برخی خرید هواپیما را امری پوچ و غیرقابل نیاز توصیف می‌کنند؟

 

حصاری با بیان اینکه اکنون در اغلب کشورهای توسعه‌ یافته حمل‌ونقل هوایی بیشتر از ریلی و جاده‌ای در میان مردم محبوبیت دارد، اظهار داشت: اطمینان مردم از ایمنی در حمل‌‌ونقل هوایی در کشورهای توسعه یافته باعث شده مردم تمایلی بیشتری به این حوزه داشته باشند و حتی سفر با هواپیما بسیار ارزانتر از حمل‌ونقل‌های دیگر برای مردم این کشورها تمام می‌شود.

 

وی افزود: خرید هواپیمای نو یکی از دستاوردهای مهم این دولت است اما متاسفانه برخی تنها به فکر بازتاب منفی این موضوع بودند تا جایی که این امر مهم را به تمسخر کشیدند.  

 

این کارشناس حملونقل با اشاره به اینکه حمل‌‌ونقل هوایی در صورت نگاه بلندمدت می‌تواند رقیب جدی برای سایر حوزه‌های حمل‌ونقل باشد، تصریح کرد: اطمینان مردم از ایمنی در هر حوزه‌ای می‌‌تواند بستر توسعه آن را مهیا کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.