| کد خبر: 128269 |

◄ توضیحات مدیرعامل هما درباره نخریدن هواپیمای پیشنهادی بوئینگ

تین نیوز

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما»، نخریدن هواپیمایی پیشنهادی بوئینگ را به دلیل عدم توانایی مالی را تکذیب کرد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، چند روز گذشته خبر منتفی شدن ورود اولین فروند هواپیمای بوئینگ 777  که لغو سفارش شرکت هواپیمایی ترکیش بوده به دلیل عدم توانایی مالی شرکت هواپیمایی هما مطرح شد که بر همین اساس برخی از رسانه‌ها اعلام کردند که ‌ایران‌ایر به دلیل ناتوانی در تهیه مبلغ مورد نظر بوئینگ و همچنین تمایل به ارائه آموزش‌های لازم به کروی پروازی این هواپیمای مدرن، چندان مایل به دریافت هواپیماهای بوئینگ مندرج در قرارداد نبود‌ اما به دلیل اصرار مقامات ارشد وزارت راه و شهرسازی برای تهیه کارنامه مثبت تا قبل از انتخابات، حاضر به مذاکره با بوئینگ برای دریافت 777‌ لغو سفارش ترکیش ایرلاینز شده بود.

 

در همین راستا فرهاد پرورش در گفت‌وگو با برخی از رسانه‌ها در توضیح این موضوع به صراحت اعلام کرد که لغو خرید این هواپیما به دلیل مشکلات مالی هما نیست و افزود: اینکه هما نتوانسته است شرایط را برای تامین مالی این هواپیما فراهم کند موضوعیت ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: بوئینگ اخیرا پیشنهاد خرید یک فروند هواپیمایی را که شرکت (ترکیش ایرلاینز) از خرید آن انصراف داده بود را به ایران داد و ما ضمن استقبال از پیشنهاد بوئینگ بررسی‌های فنی و تخصصی را انجام دادیم، اما پس از بررسی‌های فنی و اقتصادی و درست زمانی که ۹۰ درصد موافق خرید این هواپیما بودیم دیگر این هواپیما موجود نبود.

 

مدیرعامل هما در این باره اضافه کرد: ایران‌ایر مشروط به موجود بودن این هواپیما مذاکرات جدید را پذیرفت و در شرایط فعلی که از این نوع هواپیما موجود نیست مذاکرات متوقف می‌شود.

 

پرورش در رابطه با مشکل مالی هما در خرید این هواپیما گفت: هم بانک مرکزی و بانک‌های واسط به خوبی برای خرید هواپیما با ایران‌ایر همکاری کرده‌اند و بنده بارها از آنها بابت این مسئله قدردانی کرده‌ام.

 

بر اساس قراردادی که با کمپانی بوئینگ داریم اولین فروند فروردین سال 97 به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تحویل خواهد شد.

 

در ادامه پرورش از ورود 4 فروند هواپیمای ایتیآر تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.