| کد خبر: 128138 |

مطالعات طرح جامع فرودگاه سنندج و سقز؛ سنندج یک گام پیش افتاد

تین نیوز

در جلسه بررسی مطالعات طرح جامع فرودگاه سنندج و سقز، طرح جامع فرودگاه سنندج به تصویب رسید و تصمیم در مورد طرح جامع فرودگاه سقز به جلسه نهایی آن موکول شد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، این دو طرح جامع در قالب سه فاز کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تدوین شده است که با تصویب طرح جامع فرودگاه سنندج، این طرح پس از ابلاغ مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اجرایی خواهد شد.

 

طرح جامع فرودگاه سقز نیز قرار است در ادامه راه خود، در جلسه‎ای که در هفته آینده با حضور مقامات استانی در محل فرودگاه برگزار می‎شود، مورد بررسی قرار گیرد تا پس از جلسه نهایی و ابلاغ مدیرعامل، اجرایی شود.

 

مطالعات این طرح‎ها را مهندسین مشاور "ایمن‌راه" برعهده دارد و با توجه به نتایج آن مدیر فرودگاه‌ سنندج موظف است در مورد فرودگاه سنندج با توجه به رشد اعزام و پذیرش مسافر و نشست و برخاست هواپیما پیگیر اجرای فازهای بعدی این طرح خصوصاً تأیید طرح مذکور بر اراضی اطراف فرودگاه که قبلاً طی جلساتی با مقامات استان کردستان هماهنگ شده است، باشد.

 

وی همچنین باید با توجه به نیاز منطقه به بهره‌برداری از فرودگاه سقز نسبت به رایزنی با مقامات استانی جهت تملک اراضی مورد نیاز جهت احداث ساختمان‌ها و تأسیسات فرودگاه، همچنین جابجایی محور سقز- مریوان و نیز جابجایی خط انتقال برق فشار قوی معارض اقدام کند.

 

این جلسه پیرو جلسات متعدد قبلی، امروز 4 اردیبهشت با حضور غلامحسین باقریان، عضو هیأت مدیره و معاون عملیات فرودگاهی، حسین اکرمیان عضو هیئت مدیره، فرشید گلیج، مدیرکل دفتر نظارت بر مقررات فرودگاهی و مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، سید اسماعیل احمدی٬ مدیرکل بهسازی و توسعه فرودگاه‌ها، محسن سیف‌زاده، مدیر فرودگاه‌ سنندج و جمعی از معاونین و کارشناسان ادارات کل ستادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزارشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.