| کد خبر: 127998 |

برای نخستین بار

یک ایرانی بر مسند هیأت مدیره ACI در آسیا تکیه زد

مدیر برنامه‌ریزی راهبردی و همکاری‌های بین‌المللی از عضویت باقریان، عضو هیات مدیره و معاون عملیات فرودگاهی و نماینده شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به‌عنوان نخستین ایرانی در هیأت مدیره ACI در آسیا – پاسفیک خبر داد و گفت: این انتخاب بر چهره بین‌المللی ایران تاثیرگذار بوده و قطعا پنجره‌ای است که به سوی عرصه‌ها و نهادهای بین‌المللی گشوده می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محمدمهدی یزدانی عنوان کرد: اتحادیه بین‌المللی فرودگاه‌ها(ACI) سازمان غیرانتفاعی بین‌المللی است که در ۵ منطقه‌ دنیا دفتر دارد. دفتر این سازمان در منطقه آسیا – پاسیفیک ۱۰۴ عضو دارد که حدود ۵۸۰  فرودگاه را در ۴۷ کشور اداره می‌کند.ACI در این منطقه توسط هیات مدیره‌ای متشکل از ۲۵ عضو اداره می‌شود که حداکثر ۱۸ عضو آن مدیران منتخب از میان کشورهای عضو بوده و این مدیران طی برگزاری انتخابات و رأی‌گیری از تمامی اعضا، برای یک دوره سه ساله انتخاب می‌شوند.  

وی ادامه داد: در هر منطقه هیات مدیره‌ای وجود دارد که مسئولیت سیاستگذاری را برعهده دارد، دفتر منطقه‌ای آسیایی ACI در هنگ‌کنگ است. اعضای هیات مدیره ACI  باید نماینده رسمی کشور یا شرکت عضو در ACI با سابقه کاری قابل قبولی در صنعت هوانوردی داشته باشد. بنابراین، شرکت فرودگاه‌ها در نامه‌ای رسمی، رزومه‌ای حرفه‌ای از کاندیدای مورد نظر خود را به ACI ارسال کرد و این دفتر پس از بررسی‌ها نام نامزدهای هیات مدیره ACI را تایید و اعلام کرد.

مدیر برنامه‌ریزی راهبردی و همکاری‌های بین‌المللی تصریح کرد: مهمترین بخش در این فرآیند، ارتباطات شرکت فرودگاه‌ها با کشورهای دیگر و اعضای قبلی هیات مدیره بود زیرا ایران برای نخستین‌بار وارد چنین عرصه‌ای شده بود. پیش از این نیز اغلب اعضای هیات مدیره از کشورهای آسیای مرکزی و شرقی مانند چین، ژاپن و هند بود و به تازگی کشورهای حوزه خلیج فارس هم برای عضویت در این هیات مدیره تلاش کردند.

وی با بیان اینکه در این رقابت، از تمامی اعضای منطقه آسیا – پاسیفیک رأی‌گیری به عمل آمده و نمایندگان رسمی تا موعد قانونی، آرای خود را به صورت مکاتبه‌ای و مخفی به کمیته اجرایی اعلام کردند که پس از اتمام این مهلت، نتایج مشخص شد، گفت: در این رای‌گیری غلامحسین باقریان، عضو هیات مدیره و معاون عملیات فرودگاهی و نماینده شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به عنوان عضو هیأت مدیره ACI در آسیا – پاسیفیک به مدت سه سال شناخته شد.

یزدانی درباره اهمیت این انتخاب توضیح داد: هیات مدیره ACI اختیاراتی از جمله «پذیرش یا رد عضویت جدید و پیشنهاد به مجمع سالیانه برای تعلیق یا خاتمه عضویت کشورها»،«سیاستگذاری کمیته‌های منطقه‌ای»، «تصویب برنامه‌ها و بیانیه‌های منطقه و مشارکت در کمیته‌های دفتر مرکزی در کانادا و کارگروه‌ها»، «تصویب بودجه سالانه»، «تعیین نرخ هزینه‌ها، حق شارژ و قیمت محصولات و خدمات»، «ایجاد یا انحلال کمیته‌ها و کارگروه‌های منطقه‌ای» و «انتصاب مشاوران ویژه هیأت مدیره در صورت نیاز» را دارد.

وی عنوان کرد: قطعا سهیم شدن ایران در کرسی‌های هیات مدیره ACI بر چهره بین‌المللی ایران تاثیرگذار است و نمود آن را در استفاده از فرصت‌ها برای نشان دادن توانمندی‌های ایران، مشارکت در تصمیم‌گیری‌های بین‌المللی و خروج از انزوای تحمیل شده بین‌المللی خواهیم دید. در حقیقت این انتخاب پنجره‌ای است که به سوی عرصه‌ها و نهادهای بین‌المللی گشوده می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.