| کد خبر: 127798 |

اخبار آسمان ایران در هفته‌ای که گذشت؛

◄ توافق سه همکاری بین‌المللی در صنعت هوایی

تین‌نیوز| هفته گذشته اخباری مهمی در خصوص همکاری در بخش حمل‌ونقل هوایی ایران با سایر ایرلاین‌ها و کشورها صورت گرفت که یکی از مهم‌ترین آنها خبر همکاری شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران«هما» و لوفت‌هانزا در خصوص تعمیرات و نگهداری هواپیما بود.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در همین رابطه هفته گذشته رویترز در گزارشی عنوان کرد، شرکت هواپیمایی «لوفت‌هانزا» برای مسائلی همچون تعمیر، نگهداری، آموزش خلبانی و خدمات تهیه غذا با شرکت هواپیمایی «ایران ایر» در حال مذاکره است.

 

کارستن زانگ مدیر منطقه‌ای شرکت لوفت‌هانزا در خلیج‌فارس، ایران، پاکستان و افغانستان اعلام کرد که شرکت لوفت‌هانزا تقریبا به صورت هفتگی و بسیار فشرده در حال رایزنی با شرکت ایران ایر است.

 

زانگ همچنین گفت:  با توجه به این‌که ایران به زودی هواپیماهای جدید خود را تحویل می‌گیرد نیاز به آموزش دارند و در تفاهم‌نامه جدید در خصوص مسائلی هم‌چون نگه‌داری و تعمیر بحث و گفت‌وگو می‌شود.

 

خبر همکاری بین شرکت هواپیمایی هما و لوفت‌هانزا در حالی هفته‌ی گذشته منتشر شد که معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از شروع مذاکرات مستقیم این معاونت با دو شرکت ایرباس و ای. تی .آر برای اخذ امتیاز ساخت قطعات هواپیما در ایران خبر داد.

 

سورنا ستاری در رابطه با این همکاری عنوان کرد بخشی از قرارداد ایران‌ایر با دو کمپانی ایرباس و ای. تی. آر مبنی بر همکاری برای ساخت برخی از قطعات هواپیما، است و مذاکرات مستقیم معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری با ایرباس و ای.تی‌آر برای اخذ امتیاز ساخت برخی از قطعات هواپیما آغاز شده است.

 

وی ادامه داد: جلساتی را با این دو شرکت سازنده هواپیما داشته‌ایم و در حال نهایی کردن لیست قطعاتی هستیم که قرار است ایران در ساخت آنها با این دو شرکت همکاری کند.

 

ستاری تاکید کرد: در تمام مذاکرات موضوع اصلی این است که این قطعات در ایران تولید شود.    

 

یکی‌دیگر از مهم‌ترین اخبار هفته گذشته همکاری‌های دو جانبه مسئولان هواپیمایی کشوری ایران و اکراین بود که  در این رابطه  مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از نشست دو روزه معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری با رئیس، معاونین و مدیران سازمان هواپیمایی کشوری اکراین خبر داد.

 

رضا جعفرزاده گفت: این مذاکرات که در اکراین صورت گرفته است زمینه همکاری‌های مختلف حمل‌ونقل هوایی را فراهم و به توسعه مناسبات حمل‌ونقلی و تبادل تکنولوژی تأکید شده است. 

 

وی گفت: طرفین بر نظارت‌های بیشتر و تعیین تیمی جهت تبیین نوع همکاری‌ها به توافق رسیدند و مقرر شد حداکثر ظرف مدت سه ماه سند همکاری‌ها به امضاء طرفین برسد.

 

هفته گذشته 21 دفترخدمات مسافرت هوایی لغو مجوز و ۴۷ دفتر تعلیق شدند؛ این دفاتر  به دلیل تخلفات متعدد آئین‌نامه‌ای و تخلفات در خصوص فروش بلیت هواپیما و عدم توجه به توصیه های سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر جلب رضایت مشتریان، مجوز ۲۱ دفتر لغو و ۴۷ دفتر تعلیق شدند.

 

در همین رابطه مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر عدم اطلاعرسانی پروازهای لغو شده در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی افزود: وظایف و نوع عملکرد دفاتر خدمات مسافرت هوایی به لحاظ ارتباط مستقیم با مردم بسیار حساس و خدمات شایسته این بخش به خصوص در ایام پیک پروازی، ویژه و سرویس‌دهی به مردم از نگاه این سازمان پوشیده نیست به همین منظور نسبت به هرگونه شکایات و تخلفی که برای دفتر نظارت سازمان محرز شود بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.