| کد خبر: 127612 |

استفاده از ۱۰ درصد ظرفیت فرودگاه پیام/لزوم بهره‌مندی از راه‌آهن

تین‌نیوز| مدیرعامل فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به استفاده از ۱۰ درصد ظرفیت این فرودگاه، گفت: برای قرارگیری در ایست بنادر خشک باید از راه آهن سراسری بهره مند شویم.

 

به گزارش خبرنگار مهر، سعید زرندی عصر شنبه در دومین جلسه اقتصاد مقاومتی استان البرز که در سالن شهدای دولت برگزار شد، با اشاره به استقرار تنها فرودگاه بین‌المللی باری کشور در کرج، اظهار کرد: این فرودگاه برای توسعه پروازهای باربری ایجادشده است.
 
وی با اشاره به وجود منطقه ویژه اقتصادی در کنار این فرودگاه که باعث شده البرز در حوزه واردات و صادرات حرفی برای گفتن داشته باشد، اظهار کرد و گفت: توسعه فازهای یک، دو و سه فرودگاه پیام در دستور کار قرار دارد.
 
زرندی بابیان اینکه در بهمن و اسفندماه سال گذشته ٣٣ شرکت دانش‌بنیان جواز تأسیس در فرودگاه پیام را دریافت کردند، گفت: فاز سه فرودگاه پیام به استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص دارد زیرا معتقدیم این فرودگاه یکی از بهترین ظرفیت‌های اقتصادی کشور است.
 
مدیرعامل فرودگاه بین المللی پیام با ابراز تأسف از اینکه در حال حاضر از ١٠ درصد ظرفیت این فرودگاه استفاده می‌شود، گفت: نزدیکی فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام به پایتخت یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود.
 
زرندی در بخش دیگری یکی از معضلات این فرودگاه را ارائه زمین به سرمایه‌داران به‌صورت اجاره‌ای عنوان کرد و گفت: این در حالی است که سرمایه‌ گذاران طالب خرید زمین هستند.
 
وی با تأکید بر اینکه فروش اراضی فرودگاه از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: برای حل این معضل در وزارت خانه ارتباطات جلسات زیادی برگزار شد و وزیر ارتباطات را متقاعد کردیم که در این زمینه اقداماتی انجام شود.
 
مدیرعامل فرودگاه بین المللی پیام اضافه کرد: برای حل معضل اراضی فرودگاه مصوبه‌ای به تصویب رسیده و آیین‌نامه اجرایی آن ابلاغ خواهد شد.
 
زرندی در بخش دیگری به وضعیت واردات و صادرات فرودگاه اشاره کرد و گفت: در سال جاری شاخص‌های مدنظر با افزایش همراه خواهد بود به‌طوری‌که سال گذشته ٦ هزار و ٧٠٠ کانتینر از این فرودگاه وارد کشور شده این در حالی است که این حجم در سال ٩٤ چهار هزار کانتینر بوده که امیدواریم این حجم در سال جاری به ۱۳ هزار کانتینر برسد.
 
مدیرعامل فرودگاه بین المللی پیام در خصوص برنامه‌های آینده فرودگاه، گفت: مطالعات طرح تفصیلی و جامع فرودگاه در حال انجام است امیدواریم منطقه ویژه اقتصادی پیام مانند کیش و قشم توسعه یابد.
 
وی به ایجاد شهرک «آی. سی. تی» در فرودگاه بین‌المللی پیام با کمک مشاوران سنگاپوری اشاره کرد و گفت: برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در این منطقه باید زیرساخت‌ها فراهم شود باید اجازه مشارکت به بخش خصوصی داده شود.
 
زرندی از اجازه مشارکت به بخش خصوصی به‌عنوان یکی از محورهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یادکرد و در ادامه به مشکل تأمین آب شرب فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام اشاره کرد و گفت: تأمین اعتبار برای طرح آب‌رسانی انجام‌شده است.
 
وی ساماندهی و تملک اراضی فرودگاه پیام را ضروری برشمرد و گفت: بازسازی هتل واقع در این منطقه با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود.
 
مدیرعامل فرودگاه بین المللی پیام در بخش دیگری با تأکید بر اینکه در حال حاضر فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام بندر خشک محسوب می‌شوند، گفت: برای تحقق ۱۰۰ درصدی این مهم نیازمند استفاده از خط راه‌آهن هستیم و تنها خط راه‌آهن نزدیک به این منطقه در پنج کیلومتری واقع‌شده است.
 
وی تأکید کرد: در صورتی نام منطقه ویژه اقتصادی پیام در لیست بنادر خشک کشور به ثبت می‌رسد که از خط راه‌آهن سراسری بهره‌مند شود در حال حاضر سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای احداث خط راه‌آهن اعلام آمادگی کرده است.
 
مدیرعامل فرودگاه بین المللی پیام به احداث نمایشگاه بین‌المللی هوایی در فرودگاه پیام اشاره کرد و گفت: در صورت تحقق این مهم می‌توانیم شاهد اجرای برنامه‌های توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی پیام باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.