| کد خبر: 126851 |

رشد ۶۰ درصدی پرواز در فرودگاه های مازندران

تین‌نیوز| مدیر کل فرودگاه های استان مازندران از رشد 60 درصدی پرواز در فرودگاه های استان خبرداد.
 
سعد الله وطن خواه در گفت و گو با ایسنا مازندران از  رشد ۴۳ درصدی مسافر و ۶۰ درصدی پرواز، در ایام نوروز ۹۶ از فرودگاه های استان مازندران خبر داد.
وی تصریح کرد: با جابجایی 115 هزار و 57  مسافر در قالب ۳۵۴ پرواز در آغاز سال جاری رشد پروازی و مسافر بسیار مطلوب بوده است.

مدیر کل فرودگاه های مازندران در باره روند اعزام و پذیرش مسافر جابجایی مسافر و فعالیت های پروازی فرودگاه های مازندران در ایام نوروز گفت: این روند از رشد چشم گیری برخوردار بوده  است. 

وطن خواه با اشاره به اینکه ۴۳درصد رشد مسافر و ۶۰ درصد رشد پرواز از ۲۵ اسفند ماه ۹۵ تا ۱۴ فروردین ۹۶ نسبت به سال قبل در ایام نوروز از فرودگاه های مازندران صورت گرفته است، افزود:  ستاد تسهیلات نوروزی در فرودگاه های استان از بیست اسفندماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد و در هر سه فرودگاه ساری، نوشهر و رامسر مسئولان فرودگاهی در مدت باقی مانده به آغاز سفرهای نوروزی تلاش خود را در جهت توسعه خدمات پروازی و جلب رضایتمندی مسافران معطوف داشته تا سرویس های مناسب رفاهی و خدماتی را برای مسافران نوروزی  در نیمه دوم فروردین ماه مهیا سازند.

 مدیرکل فرودگاه های استان افزود: با توجه به اینکه استان مازندران یکی از قطب های مهم گردشگری کشور بوده و سالانه جمعیت زیادی از مردم  به این استان سفر می کنند، این احتمال می رفت که مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور از طریق پرواز به استان مازندران سفر کنند.

وی با بیان اینکه از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۴ فروردین ماه ۹۶، تعداد 105 هزار و 580مسافر از طریق فرودگاه ساری  و یک هزار و421 مسافر از فرودگاه نوشهر و هشت هزار و 56 مسافر از فرودگاه رامسر جابجا شده اند، افزود: در مجموع 115 هزار و 57 مسافر در قالب ۳۴۵ پرواز ورودی و خروجی تا پایان ۱۴ فروردین ۹۶ از فرودگاه های استان اعزام و پذیرش شده اند.

وطن خواه با اشاره به اینکه در ایام نوروز خط پروازی خارجی ساری - ایروان از فرودگاه بین المللی ساری برای رفاه حال  مردم مازندران راه اندازی شد، افزود: از ۱۹ فروردین ماه ۹۶ هم خط جدید پروازی ساری-تبریز-ساری، روزهای شنبه و سه شنبه هر هفته توسط شرکت هواپیمایی آتا به دیگر پروازهای داخلی این فرودگاه اضافه خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه های استان با بیان اینکه تلاش در جهت رفع موانع فیزیکی اطراف فرودگاه زمینه  توسعه خدمات پروازی در فرودگاه ساری و دیگر فرودگاه های استان انحام خواهد شد، افزود: مهم ترین مساله در زمینه توسعه فرودگاه های استان، کمبود اراضی جهت اجرای طرح توسعه فرودگاه ها است.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری مقامات استانی بتوان با تملک اراضی پیرامونی و رفع موانع پروازی، زمینه توسعه پروازها در فرودگاه های استان فراهم شود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.