| کد خبر: 12098 |

پرواز تهران به کیش ۳۰ هزار تومان / چارتر کنندگان هواپیما نرخ بلیط را مشخص می کنند

تین نیوز | در یک اقدام کم سابقه از سوی بعضی از آژانس های مسافرتی در جزیره کیش و تهران نرخ بلیط پرواز به کیش از 230 هزارتومان به علت کاهش بی سابقه مسافر به 30 هزارتومان رسیده است ولی در پرواز بالعکس نوبت جبران رسیده و مابه ازا آن از مسافران دریافت می شود.
 
کاهش سفر به جزیره کیش از ابتدای شروع تعطیلات نوروز در اسفند ماه سال گذشته و سال جاری دلایل مختلفی داشت و دارد که مهمترین آن افزایش قیمت بلیط هواپیما و هتل، مراکز تفریحی و گرانی اجناس، واردات کالاهای درجه 3 و 4 چینی و تقلبی در بازارهای کیش بوده است.
 
علاوه بر آن از خرداد ماه به علت عدم برنامه ریزی مناسب، اعمال سلیقه های شخصی و بکارگیری نیروهای ناکارآمد و غیر متخصص در راس امور برای برگزاری جشنواره فستیوال جام جهانی برزیل و هفدهمین جشنواره تابستانی کیش، مسافران این جزیره هر روز از روز قبل با کاهش روبرو بوده است.
 
بر این اساس آژانس های مسافرتی نیز با هماهنگی چارتر کنندگان تصمیم گرفتند بلیط  تهران به جزیره کیش را به قیمت 30 تا 40 هزار تومان کاهش بدهند و از سوی دیگر بلیط کیش به تهران بین 280 تا 320 هزار تومان بفروش برسانند تا جلوی ضرر و زیان خود را بگیرند.
 
قیمت فروش بلیط رفت و برگشت برای چارترکنندگان در مسیر تهران به کیش و بالعکس از سوی شرکت های هواپیمایی قبل از آزاد شدن 230 هزار تومان تمام می شد اما با آزاد شدن قیمت نرخ بلیط هواپیما و عدم نظارت دستگاههای مرتبط بازار سیاه بلیط هواپیما به ویژه در مسیر کیش به تهران بار دیگر رفته رفته ماهیت خود را نشان داده و هر پرواز با چند نرخ متفاوت اعلام می شود.
 
در این میان متضررشوندگان اصلی کیش شهروندان هستند که برای سفر به تهران باید مبالغ هنگفتی را بابت بلیط هواپیما متقبل شوند.
 
البته تقسیم بندی پروازها به درجه یک و دو و فرست کلاس در دیگر کشورها خیلی عادی است اما نوع هواپیما و خدماتی که در خارج از کشور به مسافران داده می شود قابل مقایسه با پروازهای داخلی ما نیست.
 
در همین رابطه سید مهدی ذکایی رئیس جامعه دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی کیش گفت: این وضعیت آشفته و سردرگمی به چند نرخی بودن نرخ بلیط هواپیما بر می گردد. برای حل مشکل شرکت های هواپیمایی باید نرخ فروش بلیط پیشنهادی خود را به سازمان هواپیمایی اعلام کنند و تاکنون این عدم هماهنگی باعث شده است نرخ بلیط ساعت به ساعت با کاهش و افزایش مسافر تغییر کرده و چند نرخی بفروش برسد.
 
وی با اشاره به اینکه در 28 اردیبهشت نرخ بلیط هواپیما آزاد اعلام شد اما نرخی برای فروش مصوب نشده است، افزود: امروز چارتر کنندگان و دفاتر آژانس های فروش بلیط نیز بلاتکلیف هستند بر همین اساس شرکت های هواپیمایی باید هر چه زودتر نرخ فروش بلیط را در مسیرهای کوتاه و طولانی در کشور مشخص و به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام تا پس از تائید و مصوب شدن توسط سازمان هواپیمایی کشوری نرخ مصوب از طریق رسانه ها به کلیه روسای جوامع دفاتر خدمات مسافرت هوایی در کشور اعلام شود.
 
ذکایی تصریح کرد: آزاد شدن بلیط هواپیما در مسیرهای کوتاه و طولانی در داخل کشور نیز قطعا یک نرخ مصوب از سوی سازمان هواپیمایی کشوری را می خواهد در غیر این صورت هر شرکت هواپیمایی نرخ دلخواه خود را بفروش می رساند مانند همین مسیر هوایی تهران به کیش و بالعکس که باعث سردرگمی و آشفتگی مسافران و بلاتکلیفی دفاتر آژانس های فروش بلیط شده است.
 
رئیس جامعه دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی کیش ابراز امیدواری کرد که سازمان هواپیمایی کشور هماهنگی های لازم را با شرکت های هواپیمایی انجام داده و با اندیشه و تدابیر سازنده هر چه زودتر به این وضیعیت پایان دهد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علیرضا منظری 0 0

    با سلام بدیهی است که با آزادسازی قیمت بلیط هواپیما باید تنوع قیمت وجود داشته باشد ولی این تنوع باید با ضابطه و از طرف شرکت هواپیمایی پس از ثبت در سازمان هواپیمایی کشوری انجام پذیرد. البته دفاتر خدمات مسافرتی و همچنین چارتر کنندگان نه تنها حق قیمت گذاری بر بلیط را ندارند بلکه باید در چارچوب دستورات شرکت ها و به نمایندگی از آنها انجام وظیفه کنند. پایین آوردن بی رویه قیمت به لحاظ اقتصادی نگران کننده و در مواردی نیز رقابت مضره تلقی خواهد شد و سازمان باید نظارت نموده و در این رابطه شرکت هواپیمایی مربوطه مسئولیت پاسخگویی دارد. به همین جهت تدوین مقررات نظارتی و اعلام آن و ایجاد فرهنگ سالم آزادسازی از الزامات می باشد.

  • محمدرضا ابراهیم پور 0 0

    سلام متاسفانه جناب ذکایی با مفهوم آزادسازی آشنایی دقیق ندارند. چرا که لازمه آزادسازی، تنوع سازی نرخ است و این امر دقیقاً برای متعادل نمودن سطح عرضه و تقاضا با استفاده از اهرم نرخ بلیت صورت می گیرد که به آن مدیریت درآمد گفته می‌شود. وقتی تعداد مسافرانی که قصد بازگشت از کیش در زمانی مشخص(مثلاً جمعه شب) دارند، بیش از ظرفیت موجود است، بالابودن قیمت سبب تعدیل در تعداد مسافر و انتقال مسافرانی که قصد پرداخت مبلغ پائین‌تر دارند به سایر پروازهای قبل و بعد می‌شود. از طرف دیگر وقتی پرواز به سمت کیش با صندلی‌های خالی مواجه بوده، قیمت‌های پائین(البته غیرتخریبی) راهی است برای جذب مسافر. ممکن است این مسافران اصلا قصد سفر نداشته باشند ولی به دلیل وجود نرخ پایین تصمیم به انجام سفر بگیرند. این امر در نهایت به نفع صنعت حمل‌ونقل هوایی و مسافران در کشور خواهد بود. چرا که سبب افزایش تعداد مسافر، کاهش صندلی‌های هدر رفته و در نهایت افزایش درآمد شرکت‌ها خواهد گردید.

  • ناظر 0 0

    برادر ارجمند جناب آقای منظری شما خود بهتر واقفید این نظارت در سازمان هواپیمائی کشوری وجود ندارد، معاون هوانوردی سازمان با شرایط فعلی اختیار برخورد با این افراد را دارد چارتر کنندگان همانند واسطه های بازار میوه و تره بار شده اند. در واحد های بازرگانی ایر لاین ها که بایستی الگو های اقتصادی حاکم باشد و از نرم افزار های موجود دنیا بهره گیری گردد از واسطه ها و کار چاق کن ها استفاده می گردد. در حال حاضر سازمان توافق انجام پرواز را می دهد ولی شرکت مجبور است اجرائی نمودن این مجوز را با … عملی سازد. فقط دارند تعارف می کنند، مصاحبه می کنند و خوراک رسانه ای درست می کنند. اجرای الگوی آزاد سازی حداقل برای مناطق آزاد که ساده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا در راه آهن این امور کمتر است چون یک نفر که کار را می داند سکاندار شده و اجرا می کند در صنعت حمل و نقل هوائی با گرفتار باند های قدرت و تک و پاتک گروه های جهادی؟؟ هستیم. رئیس سازمان بگذاریم مطابق مذاق فلانی، مدیر شرکت فرودگاه بگذاریم فلانی ناراحت نشود، ایر لاین را واگذار کنیم به تعاونی مصرف؟ آخر تا کجا و تا به کی؟

  • کارشناس 0 0

    آقای منظری اینقدر حرص نخور شما به وقتش جیران میشه. این شرکتها کاری نمیکنند که ضرر بدند شما که بهتر میدونین استاد!

  • رضا نیکزاد 0 0

    با سلام متاسفانه چارترکنندگان دارند از خلا قانونی استفاده میکنند به این صورت که هنگامی که برای بلیت به آژانس مراجعه میشود به مسافر اعلام میشود که بلیت تا چند روز دیگر موجود نیست ولی پرواز چارتر موجود هست با قیمت بالاتر و جالب این است که مسافر را وادار به خرید بلیت برگشت نیز میکنند و میگویند اگر سفرتان فوری است میتونید رفت و برگشت رو بخرید ولی برگشت را استفاده نکنید!!!