| کد خبر: 120029 |

مه‌آبادی گفت:

◄ فرودگاه‌های ایران باید در رنکینگ جهانی جایگاه داشته باشند

تین نیوز| رحمت‌اله مه‌آبادی رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه آرمان من به عنوان مدیر ارشد در دو جمله خلاصه می‌شود، گفت: این شرکت باید به یک بازیگر منطقه‌ای تبدیل و مورد احترام ملی واقع شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ صبح امروز 19 بهمن همایش مدیران ستادی و فرودگاهی کشور با حضور رئیس و اعضای هیات مدیره، معاونین، مشاورین و مدیران کل ستادی و فرودگاهی ساعتی پیش در تهران آغاز به کار کرد.

رحمت‌اله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تبریک سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، همدلی، درک متقابل و فداکاری مدیران مجموعه شرکت فرودگاه‌ها را ستود و گفت: این همدلی شرایطی را فراهم کرده‌است که مدیریت شرکت بتواند بخشی از وظایف محوله را انجام دهد.

وی اظهار داشت: جمع شدیم تا اداره کردن درست شرکت را اولویت دهیم و خروجی جلسه باعث شود مسیر را اصلاح و حرکت را اگر کند است تسریع کنیم و شرایط بهتر را فراهم کنیم. موضوع دوم تحکیم پیوندها در دو بعد انسجام فکری و همدلی است.

مه آبادی یکی از اهداف مدیریت ارشد شرکت را بسیج قدرت در جهت اهداف متعالی شرکت عنوان و تصریح کرد: در این راستا باید با بسیج دولت، مجلس، رسانه ها و مجمع شرکت در جهت اهداف حرکت کنیم و اعتماد آنها را جلب و از قدرتشان برای مقابله با تهدیدها استفاده کنیم. باید فرصت‌سازی کنیم تا بتوانیم به خواسته‌های مشروع و نیازهای اساسی خود برسیم.

وی با بیان اینکه آرمان من به عنوان مدیر ارشد در دو جمله خلاصه می‌شود، گفت: شرکت باید به یک بازیگر منطقه‌ای تبدیل و مورد احترام ملی واقع شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه در مقابل نابسامانی‌ها، ناهنجاری‌ها و مشکلات می‌توانیم دو رویکرد داشته باشیم، گفت: یکی از این رویکردها، رویکرد موقتی است و رویکرد دیگر که مورد نظر من است، می‌تواند طرح تفکری بزرگ و راهبرد هدفمند با مفاهیم عمیق و جهت گیری‌‌ها در دو بعد ملی و فراملی باشد که نیاز به استراتژی کلان و به صورت تشخیصی، تجویزی و آینده نگرانه دارد.

مه‌آبادی با تاکید بر اینکه در آسمان باید نقطه تعادل منطقه باشیم، گفت: برای این منظور راه‌های هوایی را افزایش دادیم، تجهیز حوزه ناوبری و بازنگری ساختار فضای کشور را در دستور کار قرار دادیم.

وی تاکید کرد: فرودگاه‌های ایران باید در رنکینگ جهانی جایگاه داشته باشند که یکی از فاکتورهای مهم آن رشد ترافیک هوایی است که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

مه آبادی گفت: به زودی رنکینگ جهانی فرودگاه‌های مشهد و مهرآباد اعلام می‌شود و فکر می کنم جایگاه خوبی میان 300 فرودگاه ارزیابی شده داشته باشیم.

رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها گفت: مدیران باید ارزش آفرینی کنند. برند شرکت را تقویت کنند و طوری عمل نمایند تا مورد احترام ملی قرار بگیرند.

 وی ادامه داد: برای اینکه مورد احترام ملی باشیم باید ایمنی را در سرلوحه همه اقدامات خود قرار دهیم. کیفیت خدمات را ارتقا دهیم و شرکت را به مردم بشناسانیم. روابط عمومی تلاش زیادی در راستای شناساندن شرکت فرودگاه‌ها کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قوانین خوبی که در مورد شرکت فرودگاه‌ها مصوب شده است گفت: در صورت موافقت شورای نگهبان با مصوباتی که در مورد شرکت فرودگاه‌ها از سوی مجلس صورت گرفته است، دیگر هیچ زیرساختی قانونی برای توسعه شرکت فرودگاه‌ها نیاز نیست و این یک موفقیت است.

بخش دیگر سخنان مه‌آبادی به منابع و نیروی انسانی و تربیت مدیران آینده اختصاص داشت. وی در این راستا گفت: مدیران ما باید در تراز جهانی قرار گیرند و در این راستا برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: نیروی انسانی اگر نیازهایش تامین نشود، عنصری برای افزایش تعارض سازمانی می‌شود. شرکت فرودگاه‌ها در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش و جذب نیروی انسانی ندارد. باید توزیع منابع انسانی را به درستی انجام دهیم.

گفتنی است؛ همایش مدیران ستادی و فرودگاهی کشور  هم اینک در حال برگزاری است و شرح کامل این خبر و اخبار دیگر از این همایش به زودی روی پرتال قرار می‌گیرد.
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    چه آرمان جالبی. خلاصه و پر محتوا. صحبت های ایشان همیشه جالب، عمیق و پر محتوا است. از این نمونه ها کم داریم.

  • m. wxyz @ yahoo. com 0 0

    خدا قوت. از نزدیک شاهد تلاشهای مدیران شرکت بوده ام امیدوارم هر چه بیشتر به عدالت سازمانی و خدمت رسانی صادقانه به مردم نزدیک شویم

  • 0 0

    دیروز با صحبتهای مهندس مه آبادی تفاوت کار با برنامه را از کار بدون برنامه کاملا متوجه شدم. ایشان نقشه ذهنی خود را از ابتدای اداره شرکت و کارهایی را که طبق آن نقشه انجام داده اند تشریح کردند. واقعا کلاس درس بود کاش متن صحبتهای ایشان منتشر شود البته توسط خودشان کامل هم بشود. خیلی قشنگ بود که چطور مثل پازل، چشم انداز را به استراتژی و استراتژی را به عمل و کار تبدیل کردند. خیلی عالی بود. خدا کند بتوانند همه نقشه ذهنی خودشان را اجراء کنند. بنده لذت بردم.

  • Irani @ gmail. com 0 0

    آقای مه آبادی افکار خوبی دارد، ولی برای حضور در رده بندی جهانی چند چیز لازم است: ۱ مدیران با کیفیت و رتبه جهانی برای فرودگاه ها ۲ هر فرودگاه بصورت کامل به بخش خصوصی(داخلی یا بین المللی) واگذار شود و شرکت فقط نظارت عالیه انجام دهد۰ ۳ مقررات زدائی کامل انجام شود(از نظر استقلال مالی) ۴ استانداری و شهرداری در توسعه و ساماندهی فرودگاه ها سهیم باشند ۵ فرودگاه صرفا منطقه پروازی نباشد و سازمان گردشگری و اصولا هتل داران در فرودگاه حضور داشته باشند ۶ فرودگاه ها ممیزی بین المللی شوند و گواهینامه دریافت کنند ۷ پرسنل فرودگاه مهارت محور باشند و نه مدرک محور، یعنی گواهینامه حرفه ای مهارت داشته باشند ۸ رئیس فرودگاه نفر اول باشد، نه رئیس حراست یا هر کس دیگر ۹ فرودگاه خود رأسا برای کسب درآمد اقدام کند و درآمد در همان فرودگاه هزینه شود ۱۰ پرسنل فرودگاه هم ایرانی باشند هم بین المللی با گواهینامه های معتبر جهانی

    • 0 0

      نکات درستی است که باید به آن دقت کرد. بنده فکر میکنم که شرکت حالا یک مدیر عامل و رهبر خوشفکر، با نفوذ، عملیاتی و سالم دارد. قاطبه کارکنان هم او را قبول و دوست دارند. در این مدت کم هم توانسته کارهای بسیار بزرگی بکند. طوری که هم شرکت معتبر شده و هم توانسته حمایت وزیر، دولت و مجلس را هم برای توسعه شرکت به خوبی جلب کند. تیم خوبی را هم گرد هم آورده. گروه مدیران جدید هم به نسبت گذشته بسیار بهتر و قابل قولند. باید فرصتی ایجاد شود که ایشان افکار و برنامه های مترقی خودرا پیاده کند. نکته مهم دیگر این است که باید کاری کرد که نسل مدیران معلوم الحال و ناشایسته سابق از بازگشت به شرکت نا امید شوند. نباید اجازه داد که این گروهی که شرکت را دهها سال به عقب بردند و فقط به فکر منافع خود و کار و کاسبی در فرودگاه بودند دوباره برگردند.

  • 0 0

    کار ثبت تاریخی مهرآباد هم بسیار بزرگ بود. متاسفانه در اخبار ۱۲ بهمن گم شد. به نظرم مدیر عامل با این کارشان هم یک رویداد بزرگ ملی و مذهبی و هم یک مکان تاریخی را در تاریخ فرودگاه انقلاب ثبت کردند و هم مهرآباد را نجات دادند. اقدامی بسیار هوشمندانه و مدبرانه که شهرداری را برای گرفتن مهرآباد و فروش زمینهای ارزشمندش مأیوس کرد. از تین نیوز میخواهم که از این اتفاق ساده نگذرد. در شرکت فرودگاهها آنقدر تحولات و اقدامات مثبت زیاد است که خیلی ها از قلم می افتد.

    • 0 0

      من هم با این نظر موافقم. ثبت مهرآباد خیلی مدبرانه بود. شرکت را هم تثبیت کرد. درود بر روحانی. درود بر آخوندی

  • 0 0

    میگن که مهندس عابدزاده بزودی مدیر عامل هما میشود، مهندس مه آبادی رییس سازمان و مهندس باقریان مدیر عامل شرکت. اگر این خبر درست باشد اوضاع چطور می شود؟ من کمی نگرانم.

    • 0 0

      فقط برای هما خوب می شه. امیدوارم این ثبات از بین نرود.