| کد خبر: 116963 |

مدیرعامل اسبق شرکت هواپیمایی آسمان:

نگفتم ایرباس‌های جدید ممنوع‌الخروج هستند

تین نیوز| مدیرعامل اسبق شرکت هواپیمایی آسمان با بیان این که نگفتم ایرباس‌های جدید ممنوع الخروج هستند، گفت: ایرباس 321 می‌تواند پنج ساعت پرواز مستقیم داشته باشد و هیچ ممنوعیت و محدودیتی برای انجام پروازهای خارجی ندارد.


کامیز بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره صحبت‌های خود که در ارتباط با خبر منتشر شده مبنی بر اینکه ایرباس‌های جدید ممنوع الخروج هستند،گفت: نگفتم ایرباس‌های جدید ممنوع‌الخروج هستند و اساساً چنین اصطلاحی در موضوعات حقوقی صنعت هوایی وجود ندارد.

وی ادامه داد: خبرنگار آن رسانه مدعی شد این هواپیما تنها برای پروازهای داخلی در نظر گرفته شده است و من گفتم مگر این هواپیما ممنوع‌الخروج است که نتواند پرواز خارجی انجام دهد؟ متاسفانه خبرنگار آن رسانه برداشت درستی از صحبت‌های من نداشت و حرف‌هایم به درستی منتشر نشد.

این کارشناس صنعت هوایی با بیان اینکه هواپیمای ایرباس 321 می‌تواند تا پنج ساعت پرواز انجام دهد گفت: بهترین مدت زمان پرواز برای این مدل از هواپیما 3.5 ساعت است که در این فاصله می‌تواند تا کشورهای همسایه هم پرواز داشته باشد و محدودیتی برای انجام پروازهای خارجی  برای این هواپیما وجود ندارد.

بابایی با تاکید بر اینکه انجام پروازهای خارجی برای هواپیماهای خریداری شده از ایرباس هیچ نیازی به اخذ مجوزها از شرکت‌های سازنده هواپیما ندارد گفت: براساس مسائل فنی و انتخاب ایرلاین تشخیص داده می‌شود که یک هواپیما در چه مسیری پرواز داشته باشد.

وی ادامه داد: ایرباس 321 از مدل‌ هواپیماهای میانبرد با بدنه باریک است که می‌تواند تا پنج ساعت پرواز مستقیم داشته باشد.

بابایی با تاکید بر اینکه از این پس با نوسازی ناوگان هوایی کشورمان براساس شرایط رقابتی و میزان ارائه خدمات بازاریابی انجام می‌شود، گفت: این گونه نیست که از این پس جلوی انجام پروازهای ایرلاین‌های خارجی به کشورمان گرفته شود. از این پس در شرایط رقابتی ایرلاین‌ها به جذب مسافر می‌پردازند و هر ایرلاینی که خدمات بیشتری به مسافران ارائه دهد به طور قطع می‌تواند درآمد بیشتری داشته باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.