| کد خبر: 116901 |

مهرآباد، مشهد، امام‌خمینی و کیش پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های آذرماه

تین نیوز| بوئینگ 747 در آذرماه امسال ۳۳ هزار و ۹۷۵ فروند هواپیما درفرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها نشست و برخاست‌کردند و ۴ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۲۰۰ مسافر اعزام و پذیرش و ۴۰ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۹۸۶ کیلوگرم بار ارسال و پست شد و فرودگاه های مهرآباد. مشهد، امام خمینی و کیش به ترتیب پرترافیک‌ترین فرودگاههای کشور شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس آمار ارایه شده از سوی گروه آمار اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی؛ فرودگاه مهرآباد با پذیرش ۱۰ هزار و ۶۹۳ فروند هواپیما، موفق به اعزام و پذیرش یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۶۹ مسافر و ارسال و پست ۹ میلیون و ۳۲۹ هزار و ۱۷۹ کیلوگرم بار شد.

فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در آذرماه امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته شاهد ۱۶ درصد رشد در نشست و برخاست هواپیما، ۲۱ درصد رشد در اعزام و پذیرش مسافر و ۱۱ درصد رشد در ارسال و پست بار بود.

رشد ۱۵ درصدی فرودگاه بین‌المللی مشهد در اعزام و پذیرش مسافر
در فرودگاه بین‌المللی مشهد نیز ۵ هزار و ۴۷۳ پرواز حامل ۷۶۱ هزار و ۵۳ مسافر و ۶ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۷۰ کیلوگرم بار نشست و برخاست کردند. این فرودگاه نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد در نشست و برخاست هواپیما، ۱۵ درصد رشد در اعزام و پذیرش مسافر و ۱۰ درصد رشد در ارسال و پست بار را رقم زد.

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با میزبانی ۴ هزار و ۵۳۰ پرواز، ۶۴۷ هزار و یک نفر و ۱۱ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۴۲۵ کیلوگرم بار توانست رتبه سومین فرودگاه پرترافیک کشور را کسب کند. این فرودگاه نسبت به زمان مشابه سال گذشته در نشست و برخاست هواپیما ۳ درصد رشد، در اعزام و پذیرش مسافر ۱۲ درصد رشد و در ارسال و پست بار ۱۶ درصد رشد داشت.

روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، گزارش داده است که در آذرماه امسال ۳۳ هزار و ۹۷۵ فروند هواپیما در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها نشست و برخاست کردند و ۴ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۲۰۰ مسافر اعزام و پذیرش و ۴۰ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۹۸۶ کیلوگرم بار ارسال و پست شد.

این آمار حاکی از رشد ۱۴ درصدی در نشست و برخاست هواپیماها، رشد ۱۹ درصدی در اعزام و پذیرش مسافران و رشد ۱۶ درصدی در ارسال و پست بار است.

رشد ۱۷ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و ۲۳ درصدی در ارسال و پست بار در فرودگاه کیش

فرودگاه کیش نیز به عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه مناطق آزادبا میزبانی از ۲ هزار و ۸۲ فروند هواپیما، موفق به اعزام و پذیرش ۲۶۱ هزار و ۶۳۶ مسافر و ۲ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۲۰ کیلوگرم بار شد. این فرودگاه نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد در نشست و برخاست هواپیما، ۱۷ درصد رشد در اعزام و پذیرش مسافر و ۲۳ درصد رشد در ارسال و پست بار داشت.

رشد ۵۰ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در اربعین امسال
همچنین بر اساس اطلاعات ارایه شده از سوی گروه آمار اداره‌کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی٬ فرودگاه‌های کشور در سال جاری برای میزبانی از پروازها و مسافران اربعین حسینی ۲۰ آبان ماه تا ۹ آذر ماه٬ رشد ۵۰ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر را رقم زدند.  

در این مدت در ۱۷ فرودگاه ایران، تعداد یک هزار و ۹۵۶ فروند هواپیما حامل ۳۰۵ هزار و ۹۳۸ زائر عتبات عالیات و ۲ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۵۰۸ کیلوگرم بار نشست و برخاست داشتند. در حقیقت در این مدت نسبت به زمان مشابه سال گذشته رشد ۳۷ درصدی در نشست و برخاست هواپیماها، رشد ۵۰ درصدی در اعزام و پذیرش مسافران و رشد ۴۱ درصدی در ارسال و پست بار رقم خورد.

اربعین حسینی در ایران مصادف با ۳۰ آبان ماه امسال بود.

به ترتیب فرودگاه‌های میزبان پروازهای عتبات‌عالیات بر اساس ترافیک شامل فرودگاه امام خمینی(ره)، مشهد، اصفهان، ساری، یزد، تبریز، کرمان، اردبیل، ‌بندرعباس، گرگان، ارومیه، بیرجند، رشت، شیراز و اراک در برقراری پروازهای عتبات عالیات و اعزام و پذیرش زائران اربعین حسینی سهیم بودند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.