| کد خبر: 113835 |

◄ فرودگاه اصفهان آماده میزبانی از ناوگان جدید هوایی

تین‌نیوز| مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: برای میزبانی از ناوگان جدید هوایی آمادگی داریم این در حالی است که هواپیماهای به روز دنیا متعلق به شرکت‌های هواپیمایی فلای دبی، ترکیش و اتریش در این فرودگاه نشست و برخاست دارند.
 
به گزارش تین‌نیوز، حسن امجدی گفت: با توجه به اینکه موضوع نوسازی ناوگان هوایی ایران و ورود هواپیماهای جدید مطرح است، فرودگاه بین‌المللی اصفهان آمادگی افزایش پروازهای خود را دارد.

وی با بیان اینکه اکنون برای پذیرش پروازهای داخلی مشکلی نداریم، ادامه داد: مساحت سالن فعلی پروازهای خارجی این فرودگاه با اجرای قراردادی از ۶ هزار مترمربع به ۱۴هزار مترمربع افزایش خواهد یافت. مناقصه اجرای این پروژه تا پایان امسال برگزار می‌شود و امیدواریم طی پروسه ۱۸ ماهه این پروژه به انجام برسد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان در پاسخ به این سوال که « با نوسازی ناوگان هوایی آیا فرودگاه اصفهان امکانات مورد نیاز برای این ناوگان جدید را خواهد داشت؟» گفت: این فرودگاه بین‌المللی تجهیزات مورد نیاز پروازهای بین‌المللی را دارد.

اکنون پروازهای بین‌المللی ترکیش، اتریش و فلای دبی که شرکت‌های هواپیمایی روز دنیا هستند در این فرودگاه نشست و برخاست دارند و خدمات کامل هوانوری دریافت می‌کنند.

در گفت‌وگو با روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، وی افزود: بنابراین، با مشکل خاصی از جنبه‌های هوانوردی مانند باند، تاکسی‌وی و تجهیزات هوانوردی و ناوبری مواجه نیستیم. در این فرودگاه سیستم RVR که دید افقی سطح باند۵۵۰ را تامین می‌کند، به تازگی عملیاتی شده است.

امجدی یادآور شد: البته فرودگاه اصفهان برای ایجاد پارکینگ هواپیماها با محدودیت‌هایی روبه‌رو است. اکنون ۱۰ پارک پوزیشن به مساحت ۱۲۰ هزار مترمربع در این فرودگاه وجود دارد که در نظر داریم با همکاری مشاور تعداد و مساحت پارک پوزیشن‌ها را به دو برابر افزایش دهیم. 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.