| کد خبر: 112540 |

◄ ​پیشرفت ۷۵ درصدی احداثترمینال بین‌المللی فرودگاه لامرد

تین‌نیوز | مدیر فرودگاه لامرد گفت: مراحل احداث ترمینال پروازهای بین‌المللی فرودگاه لامرد ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اگر اعتبارات آن تامین شود تا ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۶ افتتاح شده به بهره‌برداری می‌رسد.

پرویز میری در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز عنوان کرد: پروژه احداث ترمینال بین‌المللی فرودگاه لامرد در سال ۱۳۸۶ به عنوان یکی از مصوبات رییس جمهوری وقت آغاز شد اما پس از یک سال متوقف ماند، با تصدی‌گری فرودگاه لامرد طی سه سال گذشته اجرای عملیات احداث این پروژه را از سرگرفتیم.

وی ادامه داد: این ترمینال در زمینی به مساحت ۵۵۰۰ متر مربع ساخته خواهد شد. تاکنون ۸ میلیارد تومان بابت ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی آن صرف شده اما برای به پایان رساندن این پروژه حدود ۴ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

به گفته مدیر فرودگاه لامرد، اگر اعتبارات این پروژه تامین شود و در فرآیند احداث آن وقفه‌ای ایجاد نشود، ترمینال پروازهای بین‌المللی فرودگاه لامرد در ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه اعتبار احداث این پروژه را شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تامین کرده است، گفت: در حال حاضر یک ترمینال ۴۸۰ متر مربعی به پروازهای ورودی و یک ترمینال ۹۰۰ متر مربعی به پروازهای خروجی فرودگاه لامرد اختصاص دارند.

میری ادامه داد: اغلب اهالی لامرد به کشورهای حوزه خلیج فارس مسافرت می‌کنند. بنابراین فضای ترمینالی پروازهای بین‌المللی این فرودگاه باید توسعه و بهبود یافته و درخور اهالی این منطقه باشد. اکنون در این فرودگاه پروازهایی به مقاصد دبی، کویت، سیری و شیراز برقرار است.

وی یادآور شد: زمانی که در لامرد مسیرهای زمینی و جاده‌ای به صورت آسفالت وجود نداشت، فرودگاه لامرد به ارایه خدمات مسافری مشغول بود. همچنین لامردی‌ها از پروازهای بین‌المللی بیش از پروازهای داخلی استقبال می‌کنند. بنابراین، درحال رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی برای برقراری پروازهایی به سایر کشورهای حوزه خلیج فارس هستیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.