| کد خبر: 112444 |

عابدزاده:

◄ تلاش برای کاهش مشکلات بانوان صنعت هوانوردی

تین‌نیوز| عصر روز چهارشنبه جلسه اعضای فراكسیون زنان مجلس شورای اسلامی، بانوان شاغل در صنعت هوانوردی با حضور رئیس سازمان هواپیمایی كشوری  تشكیل شد.
 
به گزارش تین‌نیوز، علی عابدزاده در این نشست گفت: علی‌رغم وجود تحریم‌های طولانی مدت علیه كشورمان اما توانستیم با كمك تمامی متخصصان و همكاران‌مان این صنعت را حفظ و تمامی استانداردهای بین‌الملل را رعایت كنیم.

وی با بیان اینكه ظرف یكسال اخیر توانستیم بسیاری از مسائل و مشكلات كه عامل جدی عقب‌ماندگی صنعت بود را مرتفع كنیم افزود: به طور حتم گام‌های موثری را در آینده نزدیك طی خواهیم كرد و در تلاش هستیم مشكلات نیروی انسانی به ویژه بانوان شاغل در این صنعت را به حداقل برسانیم چرا كه با توجه به كیفیت فعالیت خانم‌های كروی پرواز در هواپیماها، بسیاری از شركت‌های هواپیمایی از این قشر استقبال می‌كنند.

رئیس سازمان هواپیمایی كشوری در ادامه بیان کرد: بی‌شك حمایت و همراهی دستگاه‌ها می‌تواند در رسیدن به اهداف بسیار موثر باشد.

فاطمه سعیدی عضو فراكسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: تا به امروز ما صنعت هوانوردی را مردانه تصور می‌كردیم اما با حضور در این جمع می‌بینیم كه بانوان شاغل در صنعت هوانوردی همه جوان و توانمند هستند و این باعث افتخار ماست.

وی افزود: حضور بانوان در این صنعت به ویژه در بخش های فنی- مهندسی نه تنها تعدادشان كم نیست بلكه در كارهای مدیریتی نیز حضوری فعال و چشمگیر دارند.

سعیدی تصریح كرد: صنعت هوانوردی بیش از سایر بخش‌ها متحمل فشارهای ناشی از تحریم بوده است به همین دلیل مدیریت این بخش قابل تقدیر است.

فاطمه ذوالقدر؛ نماینده مردم تهران نیز با اشاره به توانمندی زنان شاغل در این صنعت خاطر‌نشان کرد: می‌خواهیم تعامل بین مجلس شورای اسلامی و شما بیش از پیش وجود داشته باشد تا بتوانیم مشكلات و معضلات این صنعت را حل كنیم. مطمئنا در یك تعامل با صنعت هوایی كشور بسیاری از این معضلات حل خواهد شد و یكی از این موارد ساماندهی نیروی انسانی بویژه بانوان شاغل در این صنعت است.

تاج‌الدینی؛ عضو دیگر فراكسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به اینكه در این دوره از مجلس شورای اسلامی حضور بانوان بیشتر از گذشته است لازم است امروز نگاه‌مان را به جامعه زنان تغییر دهیم و جامعه زنان انتظار دارد از حق و حقوق آنان دفاع كنیم.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی كشوری، طیبه سیاووشی نایب رئیس اول فراكسیون زنان مجلس گفت: بسیار خوشحالم در جمعی هستم كه زنان شجاع و جسوری توانسته‌اند به رغم شرایط ناهموار شرایط اجتماعی و فرهنگی به شغلی دسترسی پیدا كنند كه عرصه مردانه محسوب می‌شود.

وی اظهارامیدواری كرد با حضور در این جمع بتوانیم مسائل و مطالبات این جمع تلاشگر را پیگیری كنیم.

در ادامه این نشست دكتر عرفانیان مشاور وزیر راه‌و‌شهرسازی در امور بانوان را عنوان كردند. در پایان شهناز علی‌بابایی مشاور امور بانوان سازمان هواپیمایی كشوری نیز گزارشی كوتاه از فعالیت‌های انجام شده با توجه به طرح‌ها و برنامه‌های سازمان ارائه كردند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.