| کد خبر: 105340 |

بدترین فرودگاه‌های جهان از دید خلبان‌ها و خدمه پرواز + عکس

تین‌نیوز| خیلی از مسافران و گردشگران به دلایل گوناگون از ماندن در فرود‌گاه‌ها وحشت دارند. از انتظار در صف‌های طولانی کنترل گذرنامه گرفته تا محدودیت انتخاب و کیفیت پایین غذای رستوران‌های در فرودگاه ها ... همه اینها از عوامل استرس و ناراحتی مسافران در این مکان‌ها هستند.
 

تصویر بدترین فرودگاه‌های جهان از دید خلبان‌ها و خدمه پرواز + عکس
به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از فاکس نیوز، از آنجایی که فرودگاه‌ها به خودی خود برای همه مسافران عادی و مخصوصا برای آنهایی که زیاد مسافرت می‌کنند، استرس‌زا هستند، بهترین نظر در مورد خوبی و بدی این مراکز پر رفت و آمد را خلبانان و گروه پرو از هواپیما‌ها می‌توانند بدهند.



با این‌که خیلی از کارکنان خطوط هوایی از یک سری خصوصیات این‌ مسافرت های مکرر لذت می‌برند اما برای همه آنها حتی قدیمی‌ترین خلبان‌ها نیز گذشتن از فرودگا‌ه‌ها حکم قدم زدن در پارک‌های زیبا را ندارد. از این نظر بهترین ملاک خوب بودن یک فرودگاه نظر خلبان‌ها و کارکنان خطوط پرواز هوایی است که در اینجا فهرست بدترین فرودگاه‌های دنیا را معرفی کرده‌اند.

1.فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس

فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس (Los Angeles International Airport) در صدر لیست بدترین فرودگاه‌‌های جهان جا گرفته است. یکی از بدترین بازررسی‌ها و محل های کنترل گذرنامه را دارد. این فرودگاه که به‌صورت مخفف LAX نامیده می‌شود بین سال های 1920 تا 1930 طراحی و در دهه 1940 ساخته شده است و برای تعداد زیاد مسافرانی که هر روز از آن عبور می‌کنند، بسیار کوچک است. سالن ترانزیت آن به هیچ‌وجه جوابگوی ترافیک و گیت‌های معدود دوزخی‌اش مناسب این همه مسافر عبوری ازنیست. تازه همه اینها در برابر مصیبتی که شما باید تحمل کنید تا در آن شهر خود را ناحیه غربی و محل فرودگاه برسانید، اصلا هیچ است. به‌طور خلاصه این فرودگاه یکی از مظاهر کوته بینی سنتی مسئولان شهر لوس آنجلس است.

2.فرودگاه لاگوردیا

فرودگاه لاگوردیا یا اختصارا LGA شهر نیویورک بسیار شلوغ است. این فرودگاه نیز برای این حجم زیاد از ترافیک پرواز و مسافران طراحی نشده است. اما بازرسی و کنترل گذرنامه آن عملکردی عا‌لی دارند.

3.فرودگاه بین‌المللی شانگهای پودونگ چین
بنا به گفته خلبان‌ها فرودگاه پودونگ که در شهر شانگهای چین واقع شده، چندان فرودگاه بدی هم نیست. به غیر از اینکه فقط 2 باند پرواز در سمت شرقی و 2 باند پرواز در سمت غربی‌اش دارد و فاصله بین باند‌های تاکسی و پارک هواپیما تا گیت‌های تخلیه مسافران خودش یک مسافرت طولانی است.
4.فرودگاه بین‌المللی هونگ‌چیاوی شانگهای در چین

یک سفر به شانگهای ممکن است برای شما مسافرتی خاطره انگیز شود اما نه خاطره‌ای شیرین و دوست‌داشتنی. به گفته پرسنل خطوط هوایی این فرودگاه بسیار کوچک است. چینی‌ها آن را ارتقاع داده‌اند اما اگر پرواز شما با تاخیر مواجه شود، خود را در یک جهنم واقعی حس می‌کنید.

5.فرودگاه بین‌المللی کاتماندو در نپال

کاتماندو از هر جهت یکی از بدترین فرودگاه های دنیا است. در واقع به‌جای فردگاه بودن یک ایستگاه اتوبوس سطح بالا است که 600% بیش از ظرفیت واقعی‌اش مسافر و ترافیک پرواز دارد. امور امنیتی آن سرگیجه‌آور بوده و هیچ چیز مناسب و مطبوعی ندارد. سالنش یک زمانی مبل‌های راحت و نرمی داشت که حالا آنها هم مثل سنگ سفت شده اند.

6.فرودگاه «تا او یوان» تایپه در تایوان

عبور از فرودگاه تایوان مایه نا امیدی است. تایوانی ها چندین سال گذشته را در حال بازسازی آن بوده‌اند اما باند‌های تاکسی آن وضعیت افتضاحی دارند. روی باندهای فرود و پرواز آن یک مامور کنترل هم وجود ندارد. خلبان‌ها تمام سعی خود را می‌کنند تا با دقت هرچه تمام روی آنها بنشینند و یا از رویشان پرواز کنند اما با این وجود تلاششان صد در صد کارساز و موفق واقع نمی‌شود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.